A Budapesti Borfesztiválon debütál a Mátrai borvidék megújult arculata

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2021. 09. 24. 11:20

A vasárnapig tartó 30. Budapesti Borfesztiválon mutatkozik be Magyarország második legnagyobb borvidéke, a Mátrai borvidék megújult arculata és az új “Hegyek. Borok. Közösség.” szlogenje is.

 

Megújult arculattal mutatkozik be a Mátrai borvidék a Budapest Borfesztiválon

A tizenegy hegyközségi település összefogásával létrejött átalakulás célja a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozícionálni és széleskörűen bemutatni mind a vidéket, mind a Mátra által kínált borok sokszínűségét. A megújult szellemiség jegyében hamarosan bemutatják a borvidék új, fiatalos közösségi borát is – közölte az MTI-vel pénteken a Mátrai borvidék.

A közlemény felidézi: az elmúlt években komoly átalakuláson mentek keresztül a Mátrai borvidék borászatai, aminek egyik alappillére a nemzedékváltás volt. Ma a mátrai bortermelők 60 százaléka másod- vagy harmadgenerációs borász, így a Mátra Magyarország “legfiatalosabb borvidéke” – idézi a közlemény Kovács Zitát, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnökét.

Horkay András borszakértő, a Central European Wine Institute (Cewi) alapítója tanácsadóként vett részt a projektben. Mint kiemelte, a kezdeményezés fő célja a borvidék közösségének erősítése. Az új mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban: a kisebb, családi pincészetektől a közepes és nagyobb borászatokig.

A közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi – áll a közleményben. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink