A Budapesti Borfesztiválon debütál a Mátrai borvidék megújult arculata
A vasárnapig tartó 30. Budapesti Borfesztiválon mutatkozik be Magyarország második legnagyobb borvidéke, a Mátrai borvidék megújult arculata és az új „Hegyek. Borok. Közösség.” szlogenje is.
A tizenegy hegyközségi település összefogásával létrejött átalakulás célja a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozícionálni és széleskörűen bemutatni mind a vidéket, mind a Mátra által kínált borok sokszínűségét. A megújult szellemiség jegyében hamarosan bemutatják a borvidék új, fiatalos közösségi borát is – közölte az MTI-vel pénteken a Mátrai borvidék.
A közlemény felidézi: az elmúlt években komoly átalakuláson mentek keresztül a Mátrai borvidék borászatai, aminek egyik alappillére a nemzedékváltás volt. Ma a mátrai bortermelők 60 százaléka másod- vagy harmadgenerációs borász, így a Mátra Magyarország „legfiatalosabb borvidéke” – idézi a közlemény Kovács Zitát, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnökét.
Horkay András borszakértő, a Central European Wine Institute (Cewi) alapítója tanácsadóként vett részt a projektben. Mint kiemelte, a kezdeményezés fő célja a borvidék közösségének erősítése. Az új mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban: a kisebb, családi pincészetektől a közepes és nagyobb borászatokig.
A közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >