A Budapesti Borfesztiválon debütál a Mátrai borvidék megújult arculata
A vasárnapig tartó 30. Budapesti Borfesztiválon mutatkozik be Magyarország második legnagyobb borvidéke, a Mátrai borvidék megújult arculata és az új „Hegyek. Borok. Közösség.” szlogenje is.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/01/szolo.jpg)
Megújult arculattal mutatkozik be a Mátrai borvidék a Budapest Borfesztiválon
A tizenegy hegyközségi település összefogásával létrejött átalakulás célja a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozícionálni és széleskörűen bemutatni mind a vidéket, mind a Mátra által kínált borok sokszínűségét. A megújult szellemiség jegyében hamarosan bemutatják a borvidék új, fiatalos közösségi borát is – közölte az MTI-vel pénteken a Mátrai borvidék.
A közlemény felidézi: az elmúlt években komoly átalakuláson mentek keresztül a Mátrai borvidék borászatai, aminek egyik alappillére a nemzedékváltás volt. Ma a mátrai bortermelők 60 százaléka másod- vagy harmadgenerációs borász, így a Mátra Magyarország „legfiatalosabb borvidéke” – idézi a közlemény Kovács Zitát, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnökét.
Horkay András borszakértő, a Central European Wine Institute (Cewi) alapítója tanácsadóként vett részt a projektben. Mint kiemelte, a kezdeményezés fő célja a borvidék közösségének erősítése. Az új mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban: a kisebb, családi pincészetektől a közepes és nagyobb borászatokig.
A közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Furmint Február Nagy Kóstoló több mint nyolcvan borászattal
Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával…
Tovább olvasom >Visszaesett a francia bor- és szeszexport tavaly
Tavaly 15,56 milliárd euró értékben exportált Franciaország bort és szeszesitalokat,…
Tovább olvasom >Komoly gondok vannak a magyar borászatban
A 2024-es év a magyar szőlészet és borászat számára nehéz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Furmint Február Nagy Kóstoló több mint nyolcvan borászattal
Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával…
Tovább olvasom >Magyar rizs és kékbúzaliszt is szerepel a Biofach kiállítás magyar közösségi standján
Ismét elrajolt Európa legnagyobb bioszakvására, a nürnbergi Biofach. Az esemény…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >