A Budapesti Borfesztiválon debütál a Mátrai borvidék megújult arculata
A vasárnapig tartó 30. Budapesti Borfesztiválon mutatkozik be Magyarország második legnagyobb borvidéke, a Mátrai borvidék megújult arculata és az új „Hegyek. Borok. Közösség.” szlogenje is.

Megújult arculattal mutatkozik be a Mátrai borvidék a Budapest Borfesztiválon
A tizenegy hegyközségi település összefogásával létrejött átalakulás célja a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozícionálni és széleskörűen bemutatni mind a vidéket, mind a Mátra által kínált borok sokszínűségét. A megújult szellemiség jegyében hamarosan bemutatják a borvidék új, fiatalos közösségi borát is – közölte az MTI-vel pénteken a Mátrai borvidék.
A közlemény felidézi: az elmúlt években komoly átalakuláson mentek keresztül a Mátrai borvidék borászatai, aminek egyik alappillére a nemzedékváltás volt. Ma a mátrai bortermelők 60 százaléka másod- vagy harmadgenerációs borász, így a Mátra Magyarország „legfiatalosabb borvidéke” – idézi a közlemény Kovács Zitát, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnökét.
Horkay András borszakértő, a Central European Wine Institute (Cewi) alapítója tanácsadóként vett részt a projektben. Mint kiemelte, a kezdeményezés fő célja a borvidék közösségének erősítése. Az új mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban: a kisebb, családi pincészetektől a közepes és nagyobb borászatokig.
A közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ez lehet az oka a vörösbor-fogyasztás drámai visszaesésének
Az elmúlt években világszerte érzékelhető a vörösbor-fogyasztás visszaesése – és…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új elnökséggel és megújult célokkal folytatja a munkát az MLSZKSZ
Tisztújító közgyűléssel és szakmai konferenciával zárta a 2024-es évet a…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Elindult a Green Awards 2025
Elstartolt Magyarország legrangosabb fenntarthatósági pályázata, a Green Awards, a Portfolió…
Tovább olvasom >