A Budapest Kártya bevételeiből jut marketingre

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 02. 02. 11:20

A csökkenő központi források ellenére gazdag programokat tervez az idén a főváros turisztikai marketingszervezete.

Molnár József, a Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment (BTDM) Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaság csütörtöki számában elmondta, a több mint félmillió látogatót vonzó és 20 milliós nyereséggel záró Karácsonyi Vásár mintájára áprilistól októberig a Várban, illetve a belvárosban, a Városháza parkban is rendeznek majd vásárokat. Júliusban pedig tematikus rendezvénysorozatot is terveznek Duna Napok néven, amelynek programjai a folyóhoz kötődnek majd.

A nagy attrakciónak ígérkező, Pestet a budai Várral összekötő Várkabin egyelőre csak a tervasztalon létezik, a 6-8 milliárd forintos, magántőkéből létrehozandó projekt engedélyeztetése még egy évet vehet igénybe. Ezután nyolc hónap kell az építésre, tehát akár már 2014-ben elindulhatna a Várkabin – mondta az ügyvezető igazgató a lapnak adott interjúban.

A főváros marketingjére az idén összességében 700 millió forint jut, ám ennek túlnyomó részét a BTDM saját bevételei fedezik. A Budapest Kártya értékesítéséből származik a legnagyobb bevétel, ebből az idén 550-600 millió forintra számítanak. Mint Molnár József elmondta, a BTDM egyre kevesebb központi forrást kap: míg 2009-ben még 500 millió, tavaly már csak 157 millió forint támogatást adott a fővárosi önkormányzat, s az idén még kevesebbre számítanak – írja a Világgazdaság nyomán a tozsdeforum.hu.

Kapcsolódó cikkeink