A Budapest Kártya bevételeiből jut marketingre
A csökkenő központi források ellenére gazdag programokat tervez az idén a főváros turisztikai marketingszervezete.
Molnár József, a Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment (BTDM) Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaság csütörtöki számában elmondta, a több mint félmillió látogatót vonzó és 20 milliós nyereséggel záró Karácsonyi Vásár mintájára áprilistól októberig a Várban, illetve a belvárosban, a Városháza parkban is rendeznek majd vásárokat. Júliusban pedig tematikus rendezvénysorozatot is terveznek Duna Napok néven, amelynek programjai a folyóhoz kötődnek majd.
A nagy attrakciónak ígérkező, Pestet a budai Várral összekötő Várkabin egyelőre csak a tervasztalon létezik, a 6-8 milliárd forintos, magántőkéből létrehozandó projekt engedélyeztetése még egy évet vehet igénybe. Ezután nyolc hónap kell az építésre, tehát akár már 2014-ben elindulhatna a Várkabin – mondta az ügyvezető igazgató a lapnak adott interjúban.
A főváros marketingjére az idén összességében 700 millió forint jut, ám ennek túlnyomó részét a BTDM saját bevételei fedezik. A Budapest Kártya értékesítéséből származik a legnagyobb bevétel, ebből az idén 550-600 millió forintra számítanak. Mint Molnár József elmondta, a BTDM egyre kevesebb központi forrást kap: míg 2009-ben még 500 millió, tavaly már csak 157 millió forint támogatást adott a fővárosi önkormányzat, s az idén még kevesebbre számítanak – írja a Világgazdaság nyomán a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >