A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG) törekvéseikben elsősorban az élelmiszer-pazarlás csökkentésére kellene koncentrálniuk – derül ki egy az Egyesült Királyságban készült friss kutatásból.
A több mint 1000 fő bevonásával készült instore működést támogató Retail Insight software adatai szerint sokak szerint túl nagy hangsúlyt kapnak a „mainstream” környezetvédelmi lépések, például az újrahasznosítás, miközben az élelmiszer-hulladék kérdése háttérbe szorul.
A válaszadók 72%-a szerint a kiskereskedőknek és a fogyasztóknak közösen kellene tenniük a klímaváltozás mérsékléséért – ez az arány a Z és az Y generáció körében 80%-ra emelkedik. Sokan már lépnek is: 44% gyakrabban vásárol leárazott, közeli lejáratú termékeket, 47% pedig tudatosan nem vásárol túl sokat, hogy elkerülje az élelmiszer kidobását.
Ugyanakkor a Retail Insight 124 kereskedő vizsgálata alapján megállapította, hogy sok üzlet nem és a „leértékeléssel történő élelmiszermentés” lehetőségével. Globálisan 12% egyáltalán nem alkalmaz árleszállítást, miközben az Egyesült Királyságban a leárazásoknak csupán 5%-a adatvezérelt és dinamikus.
Paul Boyle, a Retail Insight vezérigazgatója szerint a stratégiai leértékelés nemcsak az árukészlet kisöprését segíti, hanem kulcsfontosságú lehet a pazarlás csökkentésében és a profitabilitás megőrzésében is. Szerinte a kiskereskedőknek érdemes lenne a meglévő értékesítési adataikra építve intelligens árképzési rendszereket kialakítani.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Félidei dinnyekörkép: nehéz szezon, piacromboló akciók, elkeseredett termelők
A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös…
Tovább olvasom >Nyitott portákkal várják a vásárlókat a kistermelők
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >Megnyitotta első kizárólag non-food üzletét a Lidl Németországban
A németországi Lotstettenben nyitotta meg első, kizárólag nem-élelmiszer termékeket kínáló…
Tovább olvasom >