A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 15. 09:13

A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG) törekvéseikben elsősorban az élelmiszer-pazarlás csökkentésére kellene koncentrálniuk – derül ki egy az Egyesült Királyságban készült friss kutatásból.

A több mint 1000 fő bevonásával készült instore működést támogató Retail Insight software adatai szerint sokak szerint túl nagy hangsúlyt kapnak a „mainstream” környezetvédelmi lépések, például az újrahasznosítás, miközben az élelmiszer-hulladék kérdése háttérbe szorul.

A válaszadók 72%-a szerint a kiskereskedőknek és a fogyasztóknak közösen kellene tenniük a klímaváltozás mérsékléséért – ez az arány a Z és az Y generáció körében 80%-ra emelkedik. Sokan már lépnek is: 44% gyakrabban vásárol leárazott, közeli lejáratú termékeket, 47% pedig tudatosan nem vásárol túl sokat, hogy elkerülje az élelmiszer kidobását.

Ugyanakkor a Retail Insight 124 kereskedő vizsgálata alapján megállapította, hogy sok üzlet nem és a „leértékeléssel történő élelmiszermentés” lehetőségével. Globálisan 12% egyáltalán nem alkalmaz árleszállítást, miközben az Egyesült Királyságban a leárazásoknak csupán 5%-a adatvezérelt és dinamikus.

Paul Boyle, a Retail Insight vezérigazgatója szerint a stratégiai leértékelés nemcsak az árukészlet kisöprését segíti, hanem kulcsfontosságú lehet a pazarlás csökkentésében és a profitabilitás megőrzésében is. Szerinte a kiskereskedőknek érdemes lenne a meglévő értékesítési adataikra építve intelligens árképzési rendszereket kialakítani.

Kapcsolódó cikkeink