A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG) törekvéseikben elsősorban az élelmiszer-pazarlás csökkentésére kellene koncentrálniuk – derül ki egy az Egyesült Királyságban készült friss kutatásból.
A több mint 1000 fő bevonásával készült instore működést támogató Retail Insight software adatai szerint sokak szerint túl nagy hangsúlyt kapnak a „mainstream” környezetvédelmi lépések, például az újrahasznosítás, miközben az élelmiszer-hulladék kérdése háttérbe szorul.
A válaszadók 72%-a szerint a kiskereskedőknek és a fogyasztóknak közösen kellene tenniük a klímaváltozás mérsékléséért – ez az arány a Z és az Y generáció körében 80%-ra emelkedik. Sokan már lépnek is: 44% gyakrabban vásárol leárazott, közeli lejáratú termékeket, 47% pedig tudatosan nem vásárol túl sokat, hogy elkerülje az élelmiszer kidobását.
Ugyanakkor a Retail Insight 124 kereskedő vizsgálata alapján megállapította, hogy sok üzlet nem és a „leértékeléssel történő élelmiszermentés” lehetőségével. Globálisan 12% egyáltalán nem alkalmaz árleszállítást, miközben az Egyesült Királyságban a leárazásoknak csupán 5%-a adatvezérelt és dinamikus.
Paul Boyle, a Retail Insight vezérigazgatója szerint a stratégiai leértékelés nemcsak az árukészlet kisöprését segíti, hanem kulcsfontosságú lehet a pazarlás csökkentésében és a profitabilitás megőrzésében is. Szerinte a kiskereskedőknek érdemes lenne a meglévő értékesítési adataikra építve intelligens árképzési rendszereket kialakítani.
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >