A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG) törekvéseikben elsősorban az élelmiszer-pazarlás csökkentésére kellene koncentrálniuk – derül ki egy az Egyesült Királyságban készült friss kutatásból.
A több mint 1000 fő bevonásával készült instore működést támogató Retail Insight software adatai szerint sokak szerint túl nagy hangsúlyt kapnak a „mainstream” környezetvédelmi lépések, például az újrahasznosítás, miközben az élelmiszer-hulladék kérdése háttérbe szorul.
A válaszadók 72%-a szerint a kiskereskedőknek és a fogyasztóknak közösen kellene tenniük a klímaváltozás mérsékléséért – ez az arány a Z és az Y generáció körében 80%-ra emelkedik. Sokan már lépnek is: 44% gyakrabban vásárol leárazott, közeli lejáratú termékeket, 47% pedig tudatosan nem vásárol túl sokat, hogy elkerülje az élelmiszer kidobását.
Ugyanakkor a Retail Insight 124 kereskedő vizsgálata alapján megállapította, hogy sok üzlet nem és a „leértékeléssel történő élelmiszermentés” lehetőségével. Globálisan 12% egyáltalán nem alkalmaz árleszállítást, miközben az Egyesült Királyságban a leárazásoknak csupán 5%-a adatvezérelt és dinamikus.
Paul Boyle, a Retail Insight vezérigazgatója szerint a stratégiai leértékelés nemcsak az árukészlet kisöprését segíti, hanem kulcsfontosságú lehet a pazarlás csökkentésében és a profitabilitás megőrzésében is. Szerinte a kiskereskedőknek érdemes lenne a meglévő értékesítési adataikra építve intelligens árképzési rendszereket kialakítani.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >