A brit McDonald’s 14 év után először emelt a sajtburger árán
Míg nálunk viszonylagosan követte az infláció mértéket a gyorsétteremlánc ikonikus terméke, a briteknél 14 éven át nem változott a sajtburger ára.

Még mindig kevesebb, mint az infláció mértéke
A növekvő élelmiszerárak miatt a brit McDonald’s kénytelen volt emelni termékei – többek között a sajtburger – árán. Az Egyesült Királyságban az infláció júniusban elérte a 9,4 százalékot. A McDonald’s közölte, hogy a brit éttermei 10 és 20 penny közötti összeggel fogják emelni termékeik árát, így a burger 99 pennyi helyett már 1,19 fontba kerül. Mint írták, ha a sajtburger ára az inflációval összhangban emelkedett volna, akkor most még drágább lenne.
Egyes cégeknek a személyzet megtartása érdekében emelniük kellett a béreket is, a béremelések azonban nem tartanak lépést a megélhetési költségek növekedésével. Az utóbbi időben az Egyesült Királyságban több cég is áremelést jelentett be, többek között az Amazon, a Prime, a Nestlé és az Univer is – számolt be a BBC.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban 1,7 százalékra gyorsult az infláció júniusban
Olaszországban az elemzők által várttal összhangban 1,7 százalékkal nőttek a…
Tovább olvasom >MNB-igazgató: 4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank
Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot,…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >