A brit McDonald’s 14 év után először emelt a sajtburger árán
Míg nálunk viszonylagosan követte az infláció mértéket a gyorsétteremlánc ikonikus terméke, a briteknél 14 éven át nem változott a sajtburger ára.

Még mindig kevesebb, mint az infláció mértéke
A növekvő élelmiszerárak miatt a brit McDonald’s kénytelen volt emelni termékei – többek között a sajtburger – árán. Az Egyesült Királyságban az infláció júniusban elérte a 9,4 százalékot. A McDonald’s közölte, hogy a brit éttermei 10 és 20 penny közötti összeggel fogják emelni termékeik árát, így a burger 99 pennyi helyett már 1,19 fontba kerül. Mint írták, ha a sajtburger ára az inflációval összhangban emelkedett volna, akkor most még drágább lenne.
Egyes cégeknek a személyzet megtartása érdekében emelniük kellett a béreket is, a béremelések azonban nem tartanak lépést a megélhetési költségek növekedésével. Az utóbbi időben az Egyesült Királyságban több cég is áremelést jelentett be, többek között az Amazon, a Prime, a Nestlé és az Univer is – számolt be a BBC.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztás húz, ipar fékez: lesz-e sima leszállás 2026-ban?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Coface: Ezek a régió legnagyobb vállalatai – A Mol eggyel hátrébb csúszott, nagyot mentek a Lidl-leányok
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Enyhült októberben a németországi infláció
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordösszegeket költünk a Black Friday akciók során, a bértranszparencia több mint megfelelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Baltikum felé nyit a magyar élelmiszerexport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lidl-munkavállalók Magyar Kereskedelemért Nagydíjat kaptak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
