A brit McDonald’s 14 év után először emelt a sajtburger árán
Míg nálunk viszonylagosan követte az infláció mértéket a gyorsétteremlánc ikonikus terméke, a briteknél 14 éven át nem változott a sajtburger ára.

Még mindig kevesebb, mint az infláció mértéke
A növekvő élelmiszerárak miatt a brit McDonald’s kénytelen volt emelni termékei – többek között a sajtburger – árán. Az Egyesült Királyságban az infláció júniusban elérte a 9,4 százalékot. A McDonald’s közölte, hogy a brit éttermei 10 és 20 penny közötti összeggel fogják emelni termékeik árát, így a burger 99 pennyi helyett már 1,19 fontba kerül. Mint írták, ha a sajtburger ára az inflációval összhangban emelkedett volna, akkor most még drágább lenne.
Egyes cégeknek a személyzet megtartása érdekében emelniük kellett a béreket is, a béremelések azonban nem tartanak lépést a megélhetési költségek növekedésével. Az utóbbi időben az Egyesült Királyságban több cég is áremelést jelentett be, többek között az Amazon, a Prime, a Nestlé és az Univer is – számolt be a BBC.
Kapcsolódó cikkeink
Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Megállíthatatlanul drágul a kenyér – és vele együtt minden a pékségből
A kenyér a magyar családok asztalának alapdarabja, mégis egyre kevesebben…
Tovább olvasom >