A brit fogyasztók fele az ár-értékarányban legértékesebb alternatívákat preferálja
A brit fogyasztók mintegy fele a jelenlegi megélhetési válság miatt az ár-érték arányos alternatívákra vált, derült ki egy új kutatásból. A Retail Economics-HyperJar Cost of Living Tracker felmérése szerint a fogyasztók ártudatosabbak, amit az is bizonyít, hogy a háztartások fele (46,9%) alacsonyabb árfekvésű termékekre vált, és majdnem minden ötödik háztartás (38,7%) gyakrabban használ utalványkódokat, hogy növelje vásárlóerejét.
A kutatásból az is kiderült, hogy a fogyasztók 37,5%-a halogatja a nagyobb vásárlásokat, és kisebb mennyiségben vásárolja meg az alapvető cikkeket (30,7%), mivel az árak gyorsabban emelkednek, mint a jövedelmek. A jelentés hozzátette, hogy 10-ből kilenc fogyasztó továbbra is tervezi a nem létfontosságú kiadások visszafogását, annak ellenére, hogy a kormány ebben a hónapban bevezette az energiaárak befagyasztását.
A felmérésben megkérdezettek 80,4%-a nyilatkozott úgy, hogy aggódik amiatt, hogy képes lesz-e kifizetni a jövőbeni energiaszámlákat, ami arra késztette az embereket az Egyesült Királyságban, hogy havonta 1,5 milliárd fontot tegyenek félre az emelkedő energiaköltségek kezelésére.
„A kormány bejelentése nagyon kevés hatással volt a bizalom szintjére, mivel mindannyian továbbra is alkalmazkodunk kiadási szokásainkhoz, hogy megbirkózzunk a rendkívüli kihívásokkal” – mondta Mat Megens, a HyperJar vezérigazgatója. „Ez az idegesség jól látható abból a hosszabb távú tervezési magatartásból, amelyet saját ügyfeleink körében tapasztalunk – az energiaköltségek emelkedésére való félretételtől kezdve a karácsonyi és nyári szabadságra való spórolásig már most. Bár az infláció sokunk számára új jelenség, az ország már járt itt korábban is, és gondos tervezéssel és néhány okos, kezelhető szokásváltoztatással át lehet vészelni ezt az időszakot”.
Kapcsolódó cikkeink
A várakozásokkal ellentétben januárban nem gyorsult az éves brit élelmiszerinfláció
A decemberivel azonos, 4 százalékos tizenkét havi inflációt mértek januárban…
Tovább olvasom >Gyorsan változó trendek
Október 12-én az NIQ (korábban Nielsen) irodájában rendezték meg a POPAI Magyarország Egyesület…
Tovább olvasom >McKinsey: az élelmiszerkereskedelemben továbbra is fontos szerephez jut a vásárlóknak kínált ár-érték arány
A McKinsey tanácsadó cég által nemrégiben megkérdezett fogyasztók több mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >