A brit fogyasztók fele az ár-értékarányban legértékesebb alternatívákat preferálja
A brit fogyasztók mintegy fele a jelenlegi megélhetési válság miatt az ár-érték arányos alternatívákra vált, derült ki egy új kutatásból. A Retail Economics-HyperJar Cost of Living Tracker felmérése szerint a fogyasztók ártudatosabbak, amit az is bizonyít, hogy a háztartások fele (46,9%) alacsonyabb árfekvésű termékekre vált, és majdnem minden ötödik háztartás (38,7%) gyakrabban használ utalványkódokat, hogy növelje vásárlóerejét.

10-ből kilenc fogyasztó továbbra is tervezi a nem létfontosságú kiadások visszafogását
A kutatásból az is kiderült, hogy a fogyasztók 37,5%-a halogatja a nagyobb vásárlásokat, és kisebb mennyiségben vásárolja meg az alapvető cikkeket (30,7%), mivel az árak gyorsabban emelkednek, mint a jövedelmek. A jelentés hozzátette, hogy 10-ből kilenc fogyasztó továbbra is tervezi a nem létfontosságú kiadások visszafogását, annak ellenére, hogy a kormány ebben a hónapban bevezette az energiaárak befagyasztását.
A felmérésben megkérdezettek 80,4%-a nyilatkozott úgy, hogy aggódik amiatt, hogy képes lesz-e kifizetni a jövőbeni energiaszámlákat, ami arra késztette az embereket az Egyesült Királyságban, hogy havonta 1,5 milliárd fontot tegyenek félre az emelkedő energiaköltségek kezelésére.
„A kormány bejelentése nagyon kevés hatással volt a bizalom szintjére, mivel mindannyian továbbra is alkalmazkodunk kiadási szokásainkhoz, hogy megbirkózzunk a rendkívüli kihívásokkal” – mondta Mat Megens, a HyperJar vezérigazgatója. „Ez az idegesség jól látható abból a hosszabb távú tervezési magatartásból, amelyet saját ügyfeleink körében tapasztalunk – az energiaköltségek emelkedésére való félretételtől kezdve a karácsonyi és nyári szabadságra való spórolásig már most. Bár az infláció sokunk számára új jelenség, az ország már járt itt korábban is, és gondos tervezéssel és néhány okos, kezelhető szokásváltoztatással át lehet vészelni ezt az időszakot”.
Kapcsolódó cikkeink
Takarítóeszköz vásárlásánál az ár-érték arány fontosabb, mint a márka és a megbízhatóság egy felmérés szerint
Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a magyarok körében amikor…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >Az AI és a közösségi média felforgatta a vásárlási szokásokat
A technológia fejlődésével a fogyasztói magatartás is jelentősen átalakult, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Milliárdos osztalék, stabil ezermilliárdos forgalom – így teljesített 2024-ben az Országos Dohányboltellátó Kft.
Újra átlépte az ezermilliárd forintos árbevételi küszöböt az Országos Dohányboltellátó…
Tovább olvasom >