A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló műanyag palackokba csomagolt vízért, azonban a felár nem fedezi a gyártás jelentős többletköltségét – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss kutatásából. A kutatók, köztük Matthew Gorton professzor, valamint Török Áron docens azt vizsgálták, hogy a csomagolás anyaga, a termék származása és a jótékonysági adomány hogyan befolyásolja a fogyasztók vásárlási döntéseit – írja az Agrárszektor.
A lebomló palackok iránti kereslet és az ár szerepe
A kutatás eredményei szerint a brit fogyasztók hajlandóak átlagosan 49 pennyvel (kb. 240 forinttal) többet fizetni a biológiailag lebomló palackokba csomagolt vízért, mint a hagyományos PET-palackos változatért. Ennek ellenére a biológiailag lebomló csomagolás gyártási költsége gyakran meghaladja ezt az ártöbbletet, így a gyártók nem tudják teljes mértékben a fogyasztókra hárítani a költségeket.
A fenntarthatóság paradoxona
A környezettudatos fogyasztók esetében egy érdekes paradoxon figyelhető meg: akik igazán fontosnak tartják a fenntarthatóságot, azok sok esetben teljesen elkerülk a palackozott víz vásárlását, függetlenül attól, hogy milyen csomagolásban kapható. Ez résben annak köszönhető, hogy a fenntartható vásárlási szokásokat követő fogyasztók többsége inkább a csapvizet részesíti előnyben, minimalizálva a csomagolással járó hulladékkibocsátást.
Helyi termék vagy lebomló csomagolás?
A kutatás rámutatott arra is, hogy a helyi származás kevésbé befolyásolja a vásárlási döntéseket, mint maga a csomagolás fenntarthatósága. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók inkább fizetnek többet egy fenntartható csomagolású, de importált termékért, mint egy hagyományos PET-palackos, helyben előállított vízért.
Az innováció szerepe a fenntartható csomagolás elterjedésében
A biológiailag lebomló csomagolás elterjedése elsősorban a költségcsökkentő innovációk sikerén múlik. Amíg a gyártási költségek nem csökkennek olyan szintre, hogy a termelők és a fogyasztók számára is megfizethető legyen, addig a lebomló csomagolás használata limitált marad.
A kutatás eredményei alátámasztják, hogy a fenntarthatósági innovációk nemcsak a környezeti hatások csökkentésére kell, hogy irányuljanak, hanem a gyártás gazdaságosságának javítására is. A fenntartható csomagolás iránti kereslet növekedhet, ha az árverseny képes lesz felvenni a versenyt a hagyományos alternatívákkal.
Kapcsolódó cikkeink
Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >Uralja a zöld ipari ingatlanok piacát a HelloParks
A társaság összes csarnoka – Magyarországon egyedülálló módon – már…
Tovább olvasom >Újabb 1800 fával zöldít a Henkel és a 10 Millió Fa Alapítvány
Öt éve működik együtt a Henkel Magyarország és a 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Nem a patikákon múlik – önkéntes árkorlátot kérne a kormány a gyógyszerpiaci szereplőktől
A kormány a nem támogatott gyógyszerek árának letörését tűzte ki…
Tovább olvasom >