A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló műanyag palackokba csomagolt vízért, azonban a felár nem fedezi a gyártás jelentős többletköltségét – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss kutatásából. A kutatók, köztük Matthew Gorton professzor, valamint Török Áron docens azt vizsgálták, hogy a csomagolás anyaga, a termék származása és a jótékonysági adomány hogyan befolyásolja a fogyasztók vásárlási döntéseit – írja az Agrárszektor.
A lebomló palackok iránti kereslet és az ár szerepe
A kutatás eredményei szerint a brit fogyasztók hajlandóak átlagosan 49 pennyvel (kb. 240 forinttal) többet fizetni a biológiailag lebomló palackokba csomagolt vízért, mint a hagyományos PET-palackos változatért. Ennek ellenére a biológiailag lebomló csomagolás gyártási költsége gyakran meghaladja ezt az ártöbbletet, így a gyártók nem tudják teljes mértékben a fogyasztókra hárítani a költségeket.
A fenntarthatóság paradoxona
A környezettudatos fogyasztók esetében egy érdekes paradoxon figyelhető meg: akik igazán fontosnak tartják a fenntarthatóságot, azok sok esetben teljesen elkerülk a palackozott víz vásárlását, függetlenül attól, hogy milyen csomagolásban kapható. Ez résben annak köszönhető, hogy a fenntartható vásárlási szokásokat követő fogyasztók többsége inkább a csapvizet részesíti előnyben, minimalizálva a csomagolással járó hulladékkibocsátást.
Helyi termék vagy lebomló csomagolás?
A kutatás rámutatott arra is, hogy a helyi származás kevésbé befolyásolja a vásárlási döntéseket, mint maga a csomagolás fenntarthatósága. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók inkább fizetnek többet egy fenntartható csomagolású, de importált termékért, mint egy hagyományos PET-palackos, helyben előállított vízért.
Az innováció szerepe a fenntartható csomagolás elterjedésében
A biológiailag lebomló csomagolás elterjedése elsősorban a költségcsökkentő innovációk sikerén múlik. Amíg a gyártási költségek nem csökkennek olyan szintre, hogy a termelők és a fogyasztók számára is megfizethető legyen, addig a lebomló csomagolás használata limitált marad.
A kutatás eredményei alátámasztják, hogy a fenntarthatósági innovációk nemcsak a környezeti hatások csökkentésére kell, hogy irányuljanak, hanem a gyártás gazdaságosságának javítására is. A fenntartható csomagolás iránti kereslet növekedhet, ha az árverseny képes lesz felvenni a versenyt a hagyományos alternatívákkal.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >