A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló műanyag palackokba csomagolt vízért, azonban a felár nem fedezi a gyártás jelentős többletköltségét – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss kutatásából. A kutatók, köztük Matthew Gorton professzor, valamint Török Áron docens azt vizsgálták, hogy a csomagolás anyaga, a termék származása és a jótékonysági adomány hogyan befolyásolja a fogyasztók vásárlási döntéseit – írja az Agrárszektor.
A lebomló palackok iránti kereslet és az ár szerepe
A kutatás eredményei szerint a brit fogyasztók hajlandóak átlagosan 49 pennyvel (kb. 240 forinttal) többet fizetni a biológiailag lebomló palackokba csomagolt vízért, mint a hagyományos PET-palackos változatért. Ennek ellenére a biológiailag lebomló csomagolás gyártási költsége gyakran meghaladja ezt az ártöbbletet, így a gyártók nem tudják teljes mértékben a fogyasztókra hárítani a költségeket.
A fenntarthatóság paradoxona
A környezettudatos fogyasztók esetében egy érdekes paradoxon figyelhető meg: akik igazán fontosnak tartják a fenntarthatóságot, azok sok esetben teljesen elkerülk a palackozott víz vásárlását, függetlenül attól, hogy milyen csomagolásban kapható. Ez résben annak köszönhető, hogy a fenntartható vásárlási szokásokat követő fogyasztók többsége inkább a csapvizet részesíti előnyben, minimalizálva a csomagolással járó hulladékkibocsátást.
Helyi termék vagy lebomló csomagolás?
A kutatás rámutatott arra is, hogy a helyi származás kevésbé befolyásolja a vásárlási döntéseket, mint maga a csomagolás fenntarthatósága. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók inkább fizetnek többet egy fenntartható csomagolású, de importált termékért, mint egy hagyományos PET-palackos, helyben előállított vízért.
Az innováció szerepe a fenntartható csomagolás elterjedésében
A biológiailag lebomló csomagolás elterjedése elsősorban a költségcsökkentő innovációk sikerén múlik. Amíg a gyártási költségek nem csökkennek olyan szintre, hogy a termelők és a fogyasztók számára is megfizethető legyen, addig a lebomló csomagolás használata limitált marad.
A kutatás eredményei alátámasztják, hogy a fenntarthatósági innovációk nemcsak a környezeti hatások csökkentésére kell, hogy irányuljanak, hanem a gyártás gazdaságosságának javítására is. A fenntartható csomagolás iránti kereslet növekedhet, ha az árverseny képes lesz felvenni a versenyt a hagyományos alternatívákkal.
Kapcsolódó cikkeink
Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >