A brit élelmiszeráru-infláció augusztusban új, 12,4%-os csúcsot ért el, állítja a Kantar

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 09. 13. 08:47

A Kantar új adatai szerint augusztusban 12,4%-os volt az élelmiszeripari infláció az Egyesült Királyságban, ami új rekordot jelent a brit piacon. A szeptember 4-ig tartó 12 hétben az otthoni élelmiszer-értékesítés 3,8%-kal nőtt – közölte a Kantar –, és ez már a harmadik egymást követő hónap, amikor az ágazat eladásai növekedtek, miután több mint egy éven át csökkentek az előző évhez képest.

A Kantar szerint a sajátmárkás termékek részesedése az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán jelenleg 51,1%

A Kantar szerint a jelenlegi élelmiszeripari inflációs ráta azt jelenti, hogy az átlagos éves élelmiszer-számla 4610 fontról 5181 fontra emelkedik, hacsak a vásárlók nem változtatnak a vásárlási szokásaikon. A tej, a vaj és a kutyaeledel ára különösen gyorsan emelkedik, 31%-kal, 25%-kal, illetve 29%-kal.

„A kemény verseny jellemezte ágazatban a szupermarketek reagálnak, hogy biztosítsák, hogy a fogyasztók előtt álló kihívásokat felismerik, és a legjobb ár-érték arányt kínálják, különösen a saját márkás választékuk bővítésével” –- nyilatkozta Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói ismeretekért felelős vezetője. „Úgy tűnik, hogy erőfeszítéseiket jól fogadják a fogyasztók, mivel a legolcsóbb árú sajátmárkás termékek eladásai 33%-kal nőttek ebben az időszakban az egy évvel ezelőttihez képest, és majdnem minden negyedik kosárban szerepel valamelyik ilyen termékcsalád.”

A Kantar szerint a sajátmárkás termékek részesedése az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán jelenleg 51,1%.

Ami a legjobban teljesítő szupermarketeket illeti, az Aldi (9,3%) megelőzte a Morrisons-t (9,1%), és most először lett az Egyesült Királyság negyedik legnagyobb kiskereskedője. A diszkont áruházlánc eladásai 18,7%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest. A piacvezető Tesco (26,9%) forgalma 1,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, a Sainsbury’s (14,6%) 1,5%-kal, az Asda (14,1%) pedig 2,2%-kal.

European Supermarket Magazine

Kapcsolódó cikkeink