A brit élelmiszeráru-infláció augusztusban új, 12,4%-os csúcsot ért el, állítja a Kantar
A Kantar új adatai szerint augusztusban 12,4%-os volt az élelmiszeripari infláció az Egyesült Királyságban, ami új rekordot jelent a brit piacon. A szeptember 4-ig tartó 12 hétben az otthoni élelmiszer-értékesítés 3,8%-kal nőtt – közölte a Kantar –, és ez már a harmadik egymást követő hónap, amikor az ágazat eladásai növekedtek, miután több mint egy éven át csökkentek az előző évhez képest.

A Kantar szerint a sajátmárkás termékek részesedése az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán jelenleg 51,1%
A Kantar szerint a jelenlegi élelmiszeripari inflációs ráta azt jelenti, hogy az átlagos éves élelmiszer-számla 4610 fontról 5181 fontra emelkedik, hacsak a vásárlók nem változtatnak a vásárlási szokásaikon. A tej, a vaj és a kutyaeledel ára különösen gyorsan emelkedik, 31%-kal, 25%-kal, illetve 29%-kal.
„A kemény verseny jellemezte ágazatban a szupermarketek reagálnak, hogy biztosítsák, hogy a fogyasztók előtt álló kihívásokat felismerik, és a legjobb ár-érték arányt kínálják, különösen a saját márkás választékuk bővítésével” –- nyilatkozta Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói ismeretekért felelős vezetője. „Úgy tűnik, hogy erőfeszítéseiket jól fogadják a fogyasztók, mivel a legolcsóbb árú sajátmárkás termékek eladásai 33%-kal nőttek ebben az időszakban az egy évvel ezelőttihez képest, és majdnem minden negyedik kosárban szerepel valamelyik ilyen termékcsalád.”
A Kantar szerint a sajátmárkás termékek részesedése az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán jelenleg 51,1%.
Ami a legjobban teljesítő szupermarketeket illeti, az Aldi (9,3%) megelőzte a Morrisons-t (9,1%), és most először lett az Egyesült Királyság negyedik legnagyobb kiskereskedője. A diszkont áruházlánc eladásai 18,7%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest. A piacvezető Tesco (26,9%) forgalma 1,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, a Sainsbury’s (14,6%) 1,5%-kal, az Asda (14,1%) pedig 2,2%-kal.
Kapcsolódó cikkeink
Futással, adományokkal a közösségért: a Bátor Tábort támogatja az ALDI
Az ALDI Magyarország megfizethető, minőségi termékei széles választékával járul hozzá…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >Érték, elérhetőség és felelősség egy helyen: ALDI – alacsony árak, magas minőség, több üzlet
Kihívásokkal teli környezetben is a vásárlóknak nyújtott minél több előnyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >