A brit élelmiszeráru-infláció augusztusban új, 12,4%-os csúcsot ért el, állítja a Kantar
A Kantar új adatai szerint augusztusban 12,4%-os volt az élelmiszeripari infláció az Egyesült Királyságban, ami új rekordot jelent a brit piacon. A szeptember 4-ig tartó 12 hétben az otthoni élelmiszer-értékesítés 3,8%-kal nőtt – közölte a Kantar –, és ez már a harmadik egymást követő hónap, amikor az ágazat eladásai növekedtek, miután több mint egy éven át csökkentek az előző évhez képest.

A Kantar szerint a sajátmárkás termékek részesedése az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán jelenleg 51,1%
A Kantar szerint a jelenlegi élelmiszeripari inflációs ráta azt jelenti, hogy az átlagos éves élelmiszer-számla 4610 fontról 5181 fontra emelkedik, hacsak a vásárlók nem változtatnak a vásárlási szokásaikon. A tej, a vaj és a kutyaeledel ára különösen gyorsan emelkedik, 31%-kal, 25%-kal, illetve 29%-kal.
„A kemény verseny jellemezte ágazatban a szupermarketek reagálnak, hogy biztosítsák, hogy a fogyasztók előtt álló kihívásokat felismerik, és a legjobb ár-érték arányt kínálják, különösen a saját márkás választékuk bővítésével” –- nyilatkozta Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói ismeretekért felelős vezetője. „Úgy tűnik, hogy erőfeszítéseiket jól fogadják a fogyasztók, mivel a legolcsóbb árú sajátmárkás termékek eladásai 33%-kal nőttek ebben az időszakban az egy évvel ezelőttihez képest, és majdnem minden negyedik kosárban szerepel valamelyik ilyen termékcsalád.”
A Kantar szerint a sajátmárkás termékek részesedése az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán jelenleg 51,1%.
Ami a legjobban teljesítő szupermarketeket illeti, az Aldi (9,3%) megelőzte a Morrisons-t (9,1%), és most először lett az Egyesült Királyság negyedik legnagyobb kiskereskedője. A diszkont áruházlánc eladásai 18,7%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest. A piacvezető Tesco (26,9%) forgalma 1,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, a Sainsbury’s (14,6%) 1,5%-kal, az Asda (14,1%) pedig 2,2%-kal.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >További cikkeink

Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >