A borászok féltik a marketingre szánt pénzt
Az agrártárca változtatna a forgalombahozatali járulék fizetésének szabályozásán: a borászok féltik a marketingre szánt összeget.
Vitatják a borászok azokat a bortörvény-módosítási elképzeléseket, amelyekkel az agrártárca változtatna a forgalombahozatali járulék fizetés módján. A hozzájárulás célja, hogy abból – 60-40 százalékos arányban – források képződjenek a közösségi bormarketingre és az állami minőség-ellenőrzésre. Az FVM eddig a befolyt összeget a befizetések után osztotta el, az új tervek szerint azonban a minőség-ellenőrzési hányadot elkülönítve kérné. Így fennállna annak a veszélye, hogy marketingre kevesebb pénz jutna, ha a fogyasztás az olcsóbb borok irányába tolódna el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Áprilisban enyhén nőtt a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Fejenként 62 kg ételt pazarolunk el évente
Egyre égetőbb problémát jelent az élelmiszer-hulladék és a túlfogyasztás: a…
Tovább olvasom >A gazdálkodókban bíznak a legjobban
Az EIT Food Consumer Observatory legfrissebb, 2024-es Food Trust Reportja…
Tovább olvasom >