A borász, aki sikert sikerre halmoz
Hétvégén került megrendezésre a világ egyik legjelentősebb nemzetközi borversenye, a Vinalies Internationales. Idén negyven országból 3582 bort neveztek, ebből mindössze 65 bor volt magyar. A hazai borászok 9 aranyérmet (13,8%) és 11 ezüstérmet (16,9%) nyertek, ami kimagasló eredménynek számít. A legmagasabb pontszámokat elért borokat 7 kategóriában külön trófeával díjazták. Ami igazán nagy dolog, és amire nagyon büszkék lehetünk, hogy a világverseny legjobb vörös bora címet magyar, szekszárdi bor nyerte: Dúzsi Tamás 2011-es évjáratú Görögszó bora!
Néhány hete csak annak, hogy Dúzsi Tamás ünnepélyes keretek között átvehette a „2014. Év Bortermelője” megtisztelő címet, mely nagy boldogsággal és büszkeséggel töltötte el az egész családot. Az ünneplésből alig ocsúdtak fel, és most ismét izzanak a telefonvonalak Dúzsiéknál, ami érthető: számtalan rajongó, barát és ismerős szeretne személyesen gratulálni ezért a kivételes eredményért.
Óriási kitüntetés a magyarnak, Szekszárdnak és Dúzsi Tamásnak, akit most már nem csak rozékirányként, hanem Párizs 2015. évi legjobb vörösborának termelőjeként is emlegethetünk!
Néhány szó a borról azoknak, akik még nem kóstolták a díjzott bort:
Dúzsi Tamás, Görögszó 2011
A pohárban méltóságteljes, mély gránátvörös színnel érkezik, itt-ott megcsillanó bíbor reflexekkel, melyek utalnak még mindig fiatal korára. Az illatkép összetett, a kakaó, az étcsokoládé és a pörkölt fa dominál, mellette konyakmeggy és egy kis ánizs. Ezzel szemben a szánkban meglepő módon az első élmény a rengeteg gyümölcs, kiváló savgerinccel, lendülettel, frissességgel – még ifjú ez a bor a maga kategóriájában. Nem túlkoncentrált, már most az egyensúly jeleit mutatja, pár év palackérés, és egy gyönyörű, elegáns, fineszes tétel lesz belőle. Vegyünk tehát legalább két palackkal: egyet igyunk meg jó ízzel most, a másikat pedig tegyük el egy-két évre pihenni.
Kapcsolódó cikkeink
Jó borok, nyomasztó mellékízek!
Nehéz gazdasági helyzet, az értékesítésben nem érvényesíthető költségnövekedés, csökkenő fogyasztás…
Tovább olvasom >NATARA borcsalád
Megérkezett a WH Borászat legújabb bormárkája, a NATARA, amely már…
Tovább olvasom >B(or) to B(orértő)
2023 borvásárlója kedveli a könnyen érthető, illatos borokat és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Körforgásos gyártás, pazarlásmentes tervezés: a higiéniai piacon nem csak üres jelszó a fenntarthatóság
A vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a környezettudatos működésre, és…
Tovább olvasom >Végre itthon is! – Megnyílt a divatmárka kávézója és delikátesz üzlete
A világ számos nagyvárosában láthatunk már olyan luxus éttermeket, bárokat,…
Tovább olvasom >Átlagosan 12%-os béremeléssel számolnak a hazai munkaadók
Az idén a januári tervekhez képest végül jóval több vállalat…
Tovább olvasom >