A bor és a tetovált lányok
A Demetervin Délceg 2015-ös évjárata a Flyerz Tetovált Lányok Szépségverseny döntőjén mutatkozik be a Divino Gozsduban június 29-én.
A Délceg a fiatal borász egyesület, a Junibor koncepcióborok sorában született meg az Élvezet után, Tokaj jóivású jellegét igyekszik bemutatni. Alapját a 2002 óta készített pezsgőalapborok adták, amik 2010-re olyan érdekesek lettek, hogy csendes formában is szerették volna megmutatni a fogyasztóknak. Innen ered a név is, hiszen a pezsgők egyensúlyát a savgerinc adja, hasonlóan a délceg lovashoz paripája nyergében.
A Délceg így az a friss, üde, gerinces száraz boruk, amely kellemes formában tükrözi a termőhelyet, a mádi karaktert. A szigorú terméskorlátozással, azaz tőkénként 1 kilogramm alatti terheléssel termelt furmint és hárslevelű szőlőt (80-20% arányban) korán szüretelik, kíméletesen bogyózzák és préselik, majd spontán élesztőkkel, természetes módon erjesztik ki borrá acéltartályban, elkerülve a mikrooxidációt, megőrizve a primőr aromákat. A korai szüret és a tartályos erjesztés biztosítja a ropogós gyümölcsös vezető karaktert, amit a háttérben határozottan jelen lévő ásványos mádi jelleg tesz érdekessé és egyedivé. A kézműves készítésnek és a termőhelynek köszönhetően így egy olyan bort kapunk poharunkba, amelyet igazán jó inni akár a nyári melegben is, ugyanakkor mégis komoly és mádi.
Kapcsolódó cikkeink
Hubai Imre: a magyar bor páratlan nemzeti kincs
A magyar bor páratlan nemzeti kincs, amelyre az egész ország…
Tovább olvasom >Sorsokról döntenek e titkos társaság tagjai
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, és…
Tovább olvasom >Történelmi siker: aranyérem a Zelna Borászatnak a világ legrangosabb borversenyén
Soha nem látott elismerést szerzett a balatoni vörösbor a nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >