A bor és a nők

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 22. 08:00

A fejlett országokban tapasztalt trendek azt mutatják, hogy a nők „szerepe” a minőségi borfogyasztásban folyamatosan nő.A világ gazdagabb országainak asszonyai és lányai nem maradnak le az erősebbik nem mögött, ha a szőlő levéről van szó, sőt, az USA Borpiaci Tanácsának nemrég közzétett kutatásai szerint az Államokban azoknak a fogyasztóknak a körében, akik hetente legalább egyszer isznak bort, a nők száma meghaladta a férfiakét (53, illetve 47 százalék). És bár a statisztikák alakulásában egyértelműen érezzük a sör és az égetett szeszes italok szerepét is, a fenti tényekből borászoknak és vendéglátósoknak egyaránt érdemes levonniuk a tanulságot.

Az angolszász országokban az éttermekben mindezek ellenére 5 esetből négyszer a férfi választ bort. És hogy kitől? Utánanéztünk az interneten: a Master Sommelier szintet elért pohárnokoknak mindössze tíz százaléka nő. Pedig hát a sommelier-k világbajnokságán (sőt a magyaron is) találkoztunk már női győztesekkel az elmúlt évek során…

Kapcsolódó cikkeink