A BKIK üdvözli a Kormány döntését a boltoknak előírt kötelező akciózás július 1-től történő kivezetéséről
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara több szakmai szervezettel egyetértésben már korábban is javasolta, hogy a Kormány ne hosszabbítsa meg a 2024. június 30-ig hatályos kötelező akciózásra vonatkozó 162/2023 (V.5.) rendeletét, mert annak fenntartása okafogyottá vált.

Az infláció 4% alatt van
Javaslatának indoklásában a BKIK arra hivatkozott, hogy a kötelező akciózás bevezetésének indokául szolgáló infláció ellenes kormányzati szándék megvalósult, hiszen az infláció 2024. január óta stabilan 4% alatt van.
A BKIK megjegyezte, hogy a bevezetett online árfigyelő rendszer eredményes működése a versenyhelyzetet a jövőben is hatékonyan és tartósan képes fenntartani, ezért javasolja, hogy a jövőben az online árfigyelő rendszerben történő megjelenés a kisebb boltok számára is legyen támogatott, illetve felajánlotta együttműködését az online árfigyelő rendszer „pozitív brand”-ként történő továbbfejlesztésében és népszerűsítésében.
„A BKIK fontosnak tartja, hogy a kötelező akciózás kivezetésének hatására megszűnhet a hazai kisboltokat sújtó nagymértékű árnyomás, amely a kis alapterületű, alacsonyabb cikkelemszámmal rendelkező egységeket sújtotta leginkább”
– emeli ki Dienes Zoltán, a BKIK Kereskedelmi Tagozatának küldötte, a CBA Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
CSR Hungary: díjak a legjobbaknak
2024-ben immár 17. alkalommal került sor a Magyar Üzleti Felelősség…
Tovább olvasom >Új Guinness rekord: 112 méteres Dobos-torta készült!
Guiness rekordot döntöttek a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Dobos C.…
Tovább olvasom >2024-ben is megrendezik a #vadateszem kampányt
A #vadateszem forgalomélénkítő és vadhúst népszerűsítő kampány 2024. november 22-én…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >