A BKIK üdvözli a Kormány döntését a boltoknak előírt kötelező akciózás július 1-től történő kivezetéséről
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara több szakmai szervezettel egyetértésben már korábban is javasolta, hogy a Kormány ne hosszabbítsa meg a 2024. június 30-ig hatályos kötelező akciózásra vonatkozó 162/2023 (V.5.) rendeletét, mert annak fenntartása okafogyottá vált.

Az infláció 4% alatt van
Javaslatának indoklásában a BKIK arra hivatkozott, hogy a kötelező akciózás bevezetésének indokául szolgáló infláció ellenes kormányzati szándék megvalósult, hiszen az infláció 2024. január óta stabilan 4% alatt van.
A BKIK megjegyezte, hogy a bevezetett online árfigyelő rendszer eredményes működése a versenyhelyzetet a jövőben is hatékonyan és tartósan képes fenntartani, ezért javasolja, hogy a jövőben az online árfigyelő rendszerben történő megjelenés a kisebb boltok számára is legyen támogatott, illetve felajánlotta együttműködését az online árfigyelő rendszer „pozitív brand”-ként történő továbbfejlesztésében és népszerűsítésében.
„A BKIK fontosnak tartja, hogy a kötelező akciózás kivezetésének hatására megszűnhet a hazai kisboltokat sújtó nagymértékű árnyomás, amely a kis alapterületű, alacsonyabb cikkelemszámmal rendelkező egységeket sújtotta leginkább”
– emeli ki Dienes Zoltán, a BKIK Kereskedelmi Tagozatának küldötte, a CBA Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Cukrász Szakmai Nap 2025
A Magyar Cukrász Ipartestület május 5-én tartotta meg hagyományos tavaszi…
Tovább olvasom >CSR Hungary: díjak a legjobbaknak
2024-ben immár 17. alkalommal került sor a Magyar Üzleti Felelősség…
Tovább olvasom >Új Guinness rekord: 112 méteres Dobos-torta készült!
Guiness rekordot döntöttek a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Dobos C.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >
