A BKIK ajánláscsomagot állít össze a repoharak kezeléséről
A rendezvényeken használt erős falú újrahasználható poharak (repohár) visszaváltásával kapcsolatos visszásságok elkerülésére a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szakmai önszabályozó ajánláscsomagot állít össze a vendéglátóipari vállalkozásoknak – közölte a köztestület kedden az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/beverage-cups-g01eb49ebd_640-300x225.jpg)
(Fotó: Pixabay)
A tájékoztatás szerint a fogyasztói felmérés eredményei és a piaci szereplőkkel folytatott egyeztetések alapján április elejéig állítják össze a szakmai ajánláscsomagot, hogy segítsék a vendéglátóipari vállalkozások fogyasztóbarát önszabályozását. A közleményben felidézik, hogy a kamarában tavaly munkacsoport alakult azzal a céllal, hogy önszabályozó piaci megoldást keressen a repohár visszaváltásával kapcsolatos visszásságokra. Ennek részeként 2022 végén felmérték a felhasználók igényeit, az online felmérés kérdőívet egy hónap alatt több mint 4 ezren töltötték ki.
A felmérés szerint a felhasználók számára a legnagyobb problémát a visszaváltási lehetőségek követhetetlensége jelenti
A vendégek leginkább pénzért szeretnék visszaváltani poharukat, de egy repohár-automatát is jó ötletnek tartanának. A legkevésbé népszerű ötletnek a helyszínen hagyandó, de ingyenes repohár bizonyult.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: a fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben
A fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben,…
Tovább olvasom >Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >