A BioTechUSA cégcsoport árbevétele 40 százalékkal nőtt tavaly
A BioTechUSA cégcsoport rekord pénzügyi eredménnyel zárta a 2022-es évet, árbevétele 41 százalékkal emelkedett és elérte a 80,4 milliárd forintot, a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 9,2 milliárd forintról 11,5 milliárd forintra nőtt.
A magyar családi tulajdonban lévő vállalatcsoport 300 új termékkel bővítette portfólióját, 17 új üzletet nyitott és történetének legnagyobb értékű beruházását indította el 2022-ben, amely idén folytatódik – ismertette a cég éves eredményeit bemutató sajtótájékoztatón Lévai Bálint, a BioTechUSA Kft. vezérigazgatója, társtulajdonosa.
Az Európában az egyik legnagyobb étrendkiegészítő- és speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó cégcsoport tavalyi teljes árbevételének mintegy 80 százaléka származott exportból, a nemzetközi bolthálózat 216 százalékos forgalomnövekedést produkált.
A több mint 100 országban működő vállalat Görögországban, Norvégiában és Franciaországban rekord árbevétellel zárta az évet, és megőrizte vezető pozícióját.
A növekedést segítette a saját tulajdonban lévő, Dunakeszin, Szadán és Budapesten található gyártó- és logisztikai kapacitás hatékony működése, valamint a többcsatornás (omnichannel) értékesítési modell, amelynek célja, hogy minél szélesebb körben, értékesítési ponton váljanak elérhetővé a cég termékei – mondta.
Hozzátette, hogy a pandémia után a közvetlenül a fogyasztóknak történő értékesítések (B2C) és ezzel párhuzamosan a webshopok forgalma is növekedett.
A tavalyi év kihívásai között a megnövekedett szállítási és energiaköltségeket, valamint az év során fennálló alapanyaghiányt említette.
A fehérje alapanyagok beszerzési ára tavaly a duplájára emelkedett, amit az árakban is érvényesítettek, de ennek ellenére növekvő forgalomról számoltak be.
A társaság közleménye szerint a termékportfólió 300 új készítménnyel, 2000 darabra bővült.
A magyar és export piacokat a 2014-ben átadott szadai gyártó- és logisztikai bázisról látják el, amelynek további fejlesztése zajlik, illetve a dunakeszi üzemből.
A társaság tavaly indította el történetek eddigi legnagyobb fejlesztését: 11,5 milliárd forintos beruházással tovább bővítik a szadai gyártóüzemet, ahol prémium fehérjeszeletek gyártására alkalmas két új gyártósor felállítását tervezik, illetve hozzá tartozó raktári és szociális épületrészeket építenek. A saját forrásból finanszírozott beruházás 30 százalékos kormányzati támogatással valósul meg.
A cégvezető az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a beruházás első fázisa idén, a második ütem pedig jövőre zárulhat.
Hozzátette: a piacon egyre népszerűbb proteinszeletek gyártásában jelentős növekedési lehetőséget látnak, ami a jelenleginél is szélesebb értékesítési lehetőségekkel kecsegtet, így akár a hipermarketekben is megjelenhetnek ezek a termékek a jövőben.
A beruházás befejezésével a fehérjeszelet gyártási kapacitása a jelenlegi évi 20 millió darabszámról évi 110 millióra emelkedhet, az ötszörös növekedésnek köszönhetően az ebből a termékszegmensből származó árbevétel az összbevétel 30 százalékát is elérheti – tette hozzá.
A cégcsoport idén az európai piaci pozícióinak megerősítése mellett tovább növeli nemzetközi kitettségét. A célpiacok között több dél-amerikai, délkelet-ázsiai ország is szerepel, valamint a tervei között van a kínai, indiai, szaúd-arábiai és indonéz piacokon való jelenlét kiépítése.
A BioTechUSA jogelődje kezdetben egy amerikai vállalat készítményeit importálta Magyarországra, majd 1999-ben a magyar cég átvette a brandet. 2014-ben a cégalapító Lévai Ferenc két fia, Lévai Bálint és Lévai Balázs vette át a cég vezetését. A társaság 2016-ban bekerült az európai top 5 étrend-kiegészítő márka közé.
A cégcsoport jelenleg több mint 100 országban, 50 webshoppal, 279 franchise üzlettel, 1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel működik.
A BioTechUSA márkán túl a cégcsoport további négy brandből áll: a 2020-ban felvásárolt Scitec Nutrition táplálék-kiegészítő forgalmazó; a Builder webáruház; az egyedi keverőpalackokat gyártó ShakerStore, valamint a vitaminkészítményeket forgalmazó VitaminShop webáruház.
Kapcsolódó cikkeink
Exkluzív dokumentumfilm a BioTechUSA-tól: Afrikai kisgyermekből nemzetközi fitneszsztár és Will Smith edzője
A fitneszipar az egyik leggyorsabban növekvő és változó iparág a…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >A sport, mint a marketing csodafegyvere
A sport az évek során kiemelkedő marketingeszközzé vált, amelyet vállalatok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >