A bevezetések korszakában a nedves törlők
A törlőkendők mérete, kiszerelése igen változatos képet mutat. Eltűnőben vannak a műanyag tartódobozok, és egyre inkább győz a praktikus, akár táskában is hordható, visszazárható csomagolás. Miután a termékkör nálunk még csak most van felfutóban, a forgalmazók célja kettős: a felhasználási területek szélesítése, és ezzel párhuzamosan a fogyasztók „oktatása”.A nedves törlők piaca dinamikusan nő, és jelentősen diverzifikálódik is egyben. A hagyományos felhasználási területek (felnőtt- és gyermekhigiénia) mellett egyre nagyobb számban jelentek meg speciális felhasználási területekre pozicionált termékek, mint például autó- és bútorápolás, vagy háztartási fertőtlenítés. A termékek megfizethetőek, de nem olcsók. Ezért a magyar fogyasztók egyelőre kisebb arányban használják, mint nyugat-európai társaik. Jellemző a közepes vagy annál magasabb árszínvonal, de éppen a piaci bevezetés miatt számtalan akciót is kínálnak a gyártók és forgalmazók.
A kategórián belül a vastagabb törlőkendők részesedése mintegy 70 százalék, a fejlesztések a puhaság, a jó tisztítóhatás és a kellemes illat irányába mutatnak.
Be kell mutatni a használati előnyöket
– Az egyre szélesebb választék egyelőre nem jelent nagyobb forgalmi tömegeket – véli Kecskeméti Attila, a Forest-Papír Kft. marketingvezető-helyettese.
Cégénél a nedves törlő nem stratégiai termék, a termékvonal kiegészítésként szerepel a tekercses termékkínálat mellett, elsősorban a választék bővítése érdekében. De a cég figyelemmel kíséri a piacot, és ha növekedést lát, további termékeket is bevezet.
A Kamilla nedves toalettpapír-család mindkét tagja megújult az elmúlt évben: a dobozos és az önállóan is használható utántöltő. Egyelőre nem várható új innováció, választékbővítés ezen a területen.
A Forest-Papír Kft. szakembere úgy látja, hogy a termékkör használatának kultúrája még nem tekinthető széles körben elterjedtnek Magyarországon, ezért az első számú kommunikációs téma a termékeknek, illetve azok használati előnyeinek bemutatása kell, hogy legyen.
A Forest termékei elsősorban az általános kiskereskedelmi láncokban vannak jelen, de itt sem alkalmaznak a többitől eltérő trade marketing eszközöket, sőt még a többi terméküknél rendelkezésre álló eszközöket sem tudják teljes körűen használni. Ugyanis a nedves törlőkendőket a szórólapos akciókban a várható relatíve csekély forgalmi többlet miatt a beszerzők egyelőre nem szívesen szerepeltetik.
Minden élethelyzetre
A Wet Wipe Kft. idén kezdte el forgalmazni a gyermekeknek szánt nedves toalettpapírt, a Silky Kidset, amely a babapopsitörlőhöz hasonlóan gyógynövénykivonatokat tartalmaz, de attól eltérően a WC-be is dobható, mert lebomlik. A kétéves kortól akár az egész testre ajánlható terméket a rajta lévő kedves figurák és a kellemes gyümölcsillat teszi vonzóvá a gyermekek számára.
Szabó Dezső kereskedelmi vezető szerint a márka ismertsége megfelelő, a termékek jelen vannak a magyar hálózatokban, és pár termékkel a nemzetközi láncokban, de megvásárolhatók több bolthálózatban külföldön is. A termékcsalád bevezetésekor aktívabban hirdettek, most inkább vásárokon-kiállításokon, vevőankétokon kommunikálnak.
A Wet Wipe Kft. elsősorban bérmunkában dolgozik Nyugat-Európa irányába, az elmúlt évben új gépsorokat és termékeket fejlesztettek, mert hazai és külföldi partnereik is elvárják a folyamatos innovációt.
– Célunk, hogy a popsitörlőtől a háztartási nedves törlőkendőig minden élethelyzetre kínáljunk valamilyen megoldást.
A piac pozitívan reagálta le az irodában és otthon is praktikusan használható Softy törlőkendőcsalád bevezetését. Sikert aratott a csak természetes alapanyagokból készült – így kisgyerekekre is használható – szúnyogriasztó kendő.
Erős-Hajdu Szilvia
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >