A benzinárak az egekben, a magyarok kétharmada mégis autóval utazott külföldre idén
A Központi Statisztikai Hivatal 2022 IV. negyedévére vonatkozó adatai is már azt mutatták, hogy a magyarok újra megindultak külföldre: az országhatárunkon túli utazások száma 22%-kal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest: az év utolsó negyedévében a magyar állampolgárok 4,3 millió alkalommal utaztak külföldre. Az egynapos kiruccanások száma 12%-kal, a többnapos látogatásoké 42%-kal nőttek; átlagosan pedig 2,7 napot töltöttek a magyarok külföldön utazásaik során. A legtöbben Ausztriába, Szlovákiába és Szerbiába látogattak – az utazások kétharmada irányult ebbe a három országba.
A drága benzin se visszatartó erő, ha utazásról van szó
Noha a gázolaj és a 95-ös benzin tavaly nyári 700-800 forintos (hatósági áron 480 forintos) átlagára 2022 november óta mérséklődött, 2023 április közepéig a benzin átlagára nem csökkent 600 forint alá a KSH adatai alapján. Az autóval való, hosszabb távú utazások tehát még mindig költségesnek számítanak.
Ez azonban nem tartotta vissza a magyarokat külföldi útjaik során: a Genertel Biztosító 2022. december és 2023. április között megkötött utasbiztosítási adatai alapján az ügyfelek több mint kétharmada autóval kelt útra. Ez a tavalyi év azonos időszakával összevetve növekedést jelent, ugyanis az akkori adatok alapján több volt a repülős utazás, az autóval kiruccanók aránya még csak 50% volt.
A Genertel adatai alapján az idei télen külföldre látogatók legnépszerűbb úti céljai a környező, autóval könnyen megközelíthető országok voltak: Ausztria, Szlovákia – melyek összecsengenek a KSH adataival is –, valamint Olaszország. Ausztria különösen népszerű volt a magyarok körében: a Genertel-szerződést kötők közel fele választotta nyugati szomszédunkat úti célul – a tavalyi év azonos időszakában ez csupán az utazók harmadának esetében volt így.
4 napra, kettesben, biztosítás az utolsó pillanatban
A Genertel Biztosító szerződéseinek adatai alapján a legtöbb telelő magyar 4 napra látogatott külföldre a december és április közepe közötti időszakban. A legtöbben kettesben indultak útra, a szerződők közel harmada viszont gyermekkel együtt utazott.
A Genertel emellett az utazás és a biztosítás kötés idejére vonatkozóan is rendelkezik adatokkal, melyek azt mutatják, hogy a magyarok az utolsó utáni pillanatig halogatják utasbiztosításuk megkötését: a szerződéskötők közül legtöbben 1 nappal az utazás előtt kötik meg biztosításukat.
Erős volt az idei síszezon
A Biztosító adatai alapján a szerződéskötők közel kétharmada kifejezetten síelési célból utazott külföldre – ebben az esetben a legnépszerűbb úti cél Ausztria és Szlovákia volt. Az idei enyhe időjárás kedvezett a síelőknek, némileg meghosszabbítva a síszezont is: 2023 márciusa kifejezetten erős hónap volt, emellett még április elején is voltak síelés úti célú szerződéskötések a Genertelnél, a legtöbben azonban februárban ragadták meg léceiket.
A téli sport szerelmesei jellemzően hosszabb időszakra, 4-5 napra utaztak ki külföldre, azonban idén télen nagyobb arányban képviseltették magukat a gyors kiruccanásra utazók is: a szerződéskötések harmada hétvégi, 2-3 napos időtartamra szólt. A síelők körében toronymagasan vezet – a magas benzinárak ellenére – az autós kiutazás: 90%-uk közlekedett így, míg a többiek busszal utaztak.
Jelentős adat továbbá, hogy a magyarok nagyobb kockázatúnak ítélik a síelési célú utazást: a téli sportot űző szerződéskötők ugyanis nagyobb arányban választottak magasabb fokú védelmet biztosító csomagot.
Kapcsolódó cikkeink
Dráguló karácsonyi menü és ajándékok Szlovákiában: mit várhatnak idén az ünnepi időszakban?
A Szlovák Statisztikai Hivatal friss adatai szerint az idei karácsonyi…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >