A bécsi kávékultúra szíve: Julius Meinl és a kávé öröksége
Bécs, a híres kávéházi kultúra otthona, 2008-ban ideiglenesen otthont adott a világ legnagyobb kávéházának is, amelyet a Julius Meinl, a világhírű bécsi kávékereskedő és pörkölő cég valósított meg. A Ringstrassén, a Természettörténeti és Művészettörténeti Múzeum közötti óriási kávézó nemcsak a bécsi kávé iránti szeretet fontosságát hangsúlyozta, hanem a kultúra és tradíciók megőrzésének értékét is. Az élet részévé váló kávézás generációkon átívelő hagyomány Bécsben, és ennek egyik legmeghatározóbb alakja a Julius Meinl – írja az Index.
A Julius Meinl utca: A kávé múltja és jövője egy helyen
A bécsi Ottakring negyedben található Julius Meinl utca – egykor Neuseagasse – nem csupán egy út, hanem a bécsi kávékultúra emblematikus központja. A Julius Meinl, amely a világ egyik legismertebb kávémárkája, itt alakította ki központját és feldolgozóüzemét. Az épület homlokzata egyszerű és visszafogott, azonban mögötte egy komoly örökség és szakértelem áll. Az épülettel szemben található a Meinl Múzeum és a kávéakadémia is, ahol a látogatók nyomon követhetik a kávé útját, valamint betekintést nyerhetnek a professzionális kávékészítés világába.
Kávé a fenntarthatóság jegyében
A Julius Meinl számára kiemelten fontos a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás. Marcel Löffler, a cég vezérigazgatója szerint a vállalat szorosan együttműködik dél-amerikai és afrikai kávétermesztőkkel, hogy a kávé előállítása során minimalizálják az ökológiai lábnyomot és megőrizzék a talaj termőképességét. A vállalat olyan fenntarthatósági szabványokat követ, amelyek a Global Coffee Platform (GCP) közös víziójára épülnek, céljuk pedig a klímavédelem és a kávétermesztési technológiák fenntarthatóvá tétele.
A Julius Meinl külön programot is indított „Julius Meinl Generations” néven, amelynek keretében ugandai és kolumbiai ültetvényeiken támogatják a fenntartható mezőgazdasági módszereket. A program keretében a gazdákat környezetbarát termelési technikákra oktatják, amelyek biztosítják a talaj megfelelő kezelését és a természeti erőforrások megőrzését.
A kávétermesztés jövője és kihívásai
A kávétermesztés globális változásokkal néz szembe: az előrejelzések szerint 30–50 éven belül a kávéültetvények nagy része talán már nem Közép- és Dél-Amerikában lesz, ezért a Meinl komoly hangsúlyt fektet az éghajlatváltozás hatásainak csökkentésére. Az Amazonas menti esőerdők megóvása érdekében például a vállalat kiemelt figyelmet fordít az erdőirtás visszaszorítására és a helyi termelők támogatására.
Löffler szerint a Julius Meinl számára a társadalmi változások közepette is alapvető cél a kávé minőségének fenntartása. Bár a politikai és gazdasági helyzet gyakran kihívásokkal teli, a minőségi kávé előállítása iránti elkötelezettség továbbra is a cég fő prioritása.
Egy korty történelem minden csészében
A bécsi kávéházak és maga a Julius Meinl neve szorosan összefonódott a kávé történetével. A Meinl család 1862 óta tökéletesíti a kávépörkölést, amely ma már világszerte elismert. Bécsben több mint kétezer kávéház található, amelyek közül számos a Meinl pörkölési módszereit használja, és a városban járva szinte minden sarkon élvezhetünk egy csésze minőségi feketét.
A Julius Meinl máig törekszik arra, hogy a legmagasabb minőséget biztosítsa minden csésze kávéban. Marcel Löffler szerint az emberek csak akkor tudják igazán értékelni a kávé ízét és aromáját, ha a cég fenntartható módon, a legmagasabb minőségi követelményeknek megfelelve állítja elő termékeit. A kávé, amely egykor luxuscikk volt, ma már a mindennapok szerves része, és a Julius Meinl továbbra is azon dolgozik, hogy ez a kávéélmény generációkon átívelően, mindenki számára elérhető legyen.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új energiaszeletet vezet be a Mondelēz az USA-ban
A Mondelēz International BelVita Energy Snack Bites néven új terméket…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Stagnált az eurózóna gazdasága a negyedik negyedévben
Az elemzői várakozásokkal szemben stagnált az eurózóna gazdasága 2024 negyedik…
Tovább olvasom >