Magazin: „A bátor kereskedők rámozdultak a kockázatokra” – Interjú a Nielsen új CEO-jával

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 03. 18. 07:52

Új vezérigazgatót neveztek ki a Nielsen élére tavaly novemberben: David Kenny korábban adatok tudományos feldolgozása mellett mesterséges intelligenciával foglalkozott a kereskedelem, marketing és médiapiac területén. Elődje Mitch Barns nyugdíjba vonult, miután huszonkét évig dolgozott a Nielsennél, 2014 óta mint CEO. David Kenny első interjúinak egyikét egy kanadai élelmiszer-kereskedelmi szaklapnak adta.

A Canadian Grocer újságírója így indított:

Változik az egész kereskedelem, de élelmiszereknél az iram csak lassan erősödik az egyre növekvő többcsatornás világ irányában. Ossza meg velünk, mit látott az élelmiszer-kiskereskedelemben legfontosabb történésnek az elmúlt év során, és azt miért tartja érdekesnek?


David Kenny
vezérigazgató
Nielsen

D. K.: – Ágazatunk hihetetlenül gyorsan változik, és izgalmas látni, hogy sok kereskedő egyre jobban megfelel a kihívásoknak. De önmagában a nagy sebesség cél nélkül káoszt jelent. Nagy híve akkor vagyok a gyorsaságnak, ha az valamilyen cél felé irányul. Tavaly az élelmiszer-kereskedők rámozdultak bizonyos kockázatokra, azzal a bátor szándékkal, hogy gyorsan adaptáljanak új technológiákat. Ezáltal megkérdőjelezték a fennálló állapotokat, és annyi mindent változtattak, hogy az megrázkódtatta az egész ágazatot. Végül is lendületet kaptak, amitől nagyobb sebességre kapcsolhattak, hogy a kereskedelem jövőjét még több technológia és mesterséges intelligencia irányítsa.

Melyik három vagy négy fő területet látja úgy, hogy azok 2019-ben az élelmiszer-kereskedelem egész szektorát átalakítják?

– Ahogy az élelmiszer-kiskereskedelem fejlődését a mesterséges intelligencia gyorsítja és kibontakoztatja, úgy gondolom, hogy az általa irányított adatstratégia alapértelmezett beállítás lesz mind az FMCG-kereskedők, mind a gyártók számára. Mesterséges intelligencia és gépi tanulás révén még több értéket tudunk majd feltárni. Adatokkal több mint ezer tudományos szakemberünk foglalkozik, akikkel meg tudjuk oldani ügyfeleink legkényesebb problémáit is. Azoknak a kereskedőknek tehát, akik előbbre szeretnének jutni 2019-ben, szintén meg kell ismerniük ezt a technológiát. Ha együttműködünk, mindez megvalósulhat, mégpedig rövid időn belül. Élelmiszer-kereskedők számára sok sikert hoz, ha jobban belelátnak az általuk kiszolgált fogyasztók életébe, adatokon keresztül; biztonságosan és zavartalanul. Igaz viszont, hogy a történelem során a fogyasztók még sohasem voltak felkészültebbek, kíváncsibbak és aggódóbbak azzal kapcsolatban, hogy adataikat ki, milyen módon szerzi be, és hogyan, mire használja. Emiatt erősen meg vagyok győződve arról, hogy az adatokkal együtt óriási felelősség hárul ránk amiatt, hogy megvédjük a fogyasztót, és vele a marketing gazdasági rendszerét; továbbá amiatt is, hogy az adatokat tisztességesen kezeljük és átláthatóan.

– Ön szolgált top vezetői beosztásokban különböző technológiai cégeknél, például az IBM-nél is. Tapasztalatai alapján ottani ismeretei mennyire segítenek abban, hogy a Nielsent piackutatóból átalakítsa egy technológiai és első rangú mesterséges intelligenciával rendelkező vállalattá?

– Mint a Digitas digitális marketingügynökség társalapítója, elnöke és CEO-ja, mindig mélyen tiszteltem a Nielsent. Értékes hozzájárulása miatt különböző üzleti tevékenységekhez és a bizalomnak azért a szelleméért, amelyet behoz a gazdasági életbe. Legutóbb az IBM kognitív megoldások szenior alelnökeként közreműködtem az IBM Watson kifejlesztésében, és irányítottam a cég felhőalapú számítástechnikáját. Így közelről tapasztalhattam, hogy a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia valóban át tudja alakítani az adatok erejét; kezdve annak megértésétől egészen a jövő előrejelzéséig. Majdnem abba a helyzetbe kerültem, mintha eddigi munkám során szerzett tapasztalataim irányítottak volna most erre a megfelelő helyre, a megfelelő időben. Ahogy a Nielsen bővíti adatainak felhasználhatóságát a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia révén, az én eddigi tapasztalataim abba az irányba mutatnak, amerre a Nielsen halad. Úgy látom, hogy a Nielsen helye egyedülállóan az a csomópont, ahol marketingadatok és technológia keresztezik egymást, és ez utóbbi tényező viszi tovább a vállalatot előre. //

Kapcsolódó cikkeink