A bárpult urai
Most induló rovatunkban elsőként Hankószki Mike bártender mutatkozik be.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A budapesti Kaa Mixology high end koktélbár head bartendere vagyok, emellett a Campari Group magyarországi márkanagykövetének posztját töltöm be a DunaPro Hungary disztribútor cég égisze alatt.

Az ital legyen funky, de könnyen értelmezhető
A választás feltehetően azért esett rám, mert elhivatott, szenvedélyes és maximalista attitűddel végzem a munkám. 6 éve dolgozom a vendéglátásban. Márkanagykövetnek lenni azt jelenti, hogy termékeinkről elméleti és gyakorlati oktatást, kóstolókat tartok bároknak, és portfóliónk válogatott tételeivel márkamegjelenéseket biztosítok különféle rendezvényeken.
Ambiciózus és tudásra szomjazó szakembernek tartom magam, aki próbál lépést tartani a dinamikusan fejlődő koktélvilággal. Törzsvendégköröm az eddigi mozgalmas karrierem során magam köré gyűjtött emberekből áll: elégedett hazai és külföldi vendégek, exkollégák, barátok, kedves ismerősök.
Szeretem az egyszerű, letisztult, könnyen értelmezhető italokat. Ugyanakkor azt vallom, hogy minden koktélnak rendelkeznie kell olyan elemmel, ami csavar egyet az egészen, amitől „funky” lesz – ez lehet akár ízben, akár látványban. Szerintem a bárvilág mostanában a no low italok, illetve a fenntarthatóság hullámain szörföl. Ezek jelenleg trendi és értékeket képviselő termékek, így könnyedén értékesíthetőek is.
Nincs kedvenc koktélom, azaz inkább több is van – ez hangulatfüggő, időszakosan változik. Most, ha muszáj mondanom valamit, akkor az a vermut-tonik, mert egyszerű, gyorsan elkészíthető és komplex.
Ki tudok emelni viszont egyet a legsikeresebb koktéljaim közül, a Baloo-t.
Ez egy konyak és rum blendalapú milkpunch, amelyhez fűszeres körtepürét és házi falernumot használtam, tetejére pedig amaro keserűvel kombinált sós karamell hab kerül.
Hogy hol látom magam 10-15 év múlva? Szeretnék meghatározó alakja lenni a budapesti bárszcénának, több bár koncepciójáért, itallapjáért felelni, ugyanakkor szívesen tartanék mesterképzéseket a jövő generációjának. //
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Natur’A kenyércsalád
A Lantmännen Unibake legújabb márkája, a Natur’A kenyércsalád innovatív termékekkel…
Tovább olvasom >AI-jal és drónokkal fejleszti szolgáltatásait a Just Eat Írországban
AI-asszisztenst vezet be és bővíti drónos házhoz szállítási szolgáltatását a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >Hibrid koktélpohár – A nap videója
Az Elevated Craft egyedi koktélpohara megkönnyíti az italok alapanyagainak mérését…
Tovább olvasom >