A barista és a tökéletes kávévending-automata közötti állapot
A robotok munkába állítása a vendéglátásban talán már nincs annyira messze, mint gondolnánk. Jarvist, a robotbaristát például tavaly év elején mutatták be egy kiállításon, bő egy évre rá már munkába is állt: a MUJI kávézólánc négy észak-amerikai üzletében alkalmazza a robotmunkatársat a pultban.

Jarvis nem restell borravalót is kérni
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
A robot mechanikus karja képes körbefordulni és „lehajolni” tejet habosítani (amivel egyszerű ábrákat is formáz a kávé tetején), szakszerűen vízszintesre préseli a darált kávét. Forró latte artot vagy jeges americanót készít, ha a vendég úgy kéri, aztán jó, ha meg is köszöni azt némi borravalóval, mert Jarvis bizony nem restelli kérni is tőle. Tegyük hozzá, a robot és a borravaló-fizetés összekapcsolása nem teljesen a semmiből jövő gondolat: miután egy floridai étteremben alkalmazni kezdtek egy 1000 dollárba kerülő tányérhordó robotot, a személyzet egyre több borravalót kezdett kapni.
Jarvis még nem helyettesíti a kávézók személyzetét – bár később biztosan jóval önállóbb lesz a munkájában, egyelőre nemcsak a két pultos dolgozik a keze, pontosabban a karja alá, de mások is be-beszállnak a munkába.

Az AI robot egyelőre csak kávékapszulával dolgozik
Robothősünk, úgy tűnik, nem sokáig lesz az egyetlen gépi „szakmabeli”: a Microsoft és az Amazon alapítójaként ismert Jeff Bezos humanoid robotokat is gyárt, ő januárban mutatott be videón egy kávét főző humanoidot. Az AI-robot az emberek mozdulatainak megfigyelésével tanulta meg a kávékészítést, ám a barista rangot még nem érte el, mert ő egyelőre csak kávékapszulával dolgozik. //
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >1,2 milliárd dollárból épít új tejipari üzemet New York-ban a Chobani
Az amerikai görögjoghurt-óriás, a Chobani bejelentette, hogy 1,2 milliárd dollárt…
Tovább olvasom >Az amerikai vásárlók 8%-kal nagyobb élelmiszer-kiadásra számítanak idén nyáron
A KPMG friss felmérése szerint a fogyasztók úgy látják, átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Északra költözik a nyár: ugrásszerűen nő a skandináv turizmus
A nyári hőség és a klímaváltozás hatására egyre több európai…
Tovább olvasom >Catering a köbön – A nap videója
Szakácsok és pincérek csapata készít és szolgál fel naponta háromszor…
Tovább olvasom >