A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta a Balkán régióban erőteljes jelenléttel bíró, szlovéniai központú Don Don csoportot.
A Grupo Bimbo azt várja, hogy a felvásárlást követően a Don Don lesz az, amely vezeti a vállalat terjeszkedését Közép- és Dél-Európában, ahol eddig nem volt meghatározó szereplő.
A Don Don a Grupo Bimbo globális hálózata révén bővítheti jelenlétét meglévő piacain – többek között Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Romániában és Horvátországban –, valamint exportálhat Koszovóba, Észak-Macedóniába, Görögországba és Szlovákiába is. Szlovéniában a Don Don két üzemet működtet – Kranjban és Grosupljében – és a Tvojih 5 Minut, valamint a Pekarna Grosuplje márkák tulajdonosa.
A vállalat több mint 2.400 főt foglalkoztat, 2023-ban az egy évvel korábbinál 8%-kal magasabb, összesen 190 millió eurós árbevételt ért el, és közel megduplázta nettó nyereségét, amely így 21 millió euróra nőtt. A tranzakció eredményeképpen a Grupo Bimbo földrajzi lefedettsége immár 39 országa terjed ki, és a vállalat korszerű technológiai létesítményekbe, stratégiai együttműködésekbe és akvizíciókba tervez komoly beruházásokat kulcsfontosságú piacain.
A várakozások szerint öt hónapon belül lezáruló ügylet pontos értékét és részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Megveszi a Wonder a Grubhubot
650 millió dollárért vásárolja meg a Wonder a Grubhubot a…
Tovább olvasom >Akvizícióval növeli nyugat-európai jelenlétét a Mondi
A Mondi csomagolóipari vállalat megállapodást kötött a Schumacher Packaging németországi,…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Keurig Dr Pepper a Ghost energiaital-márkát
A 7Up gyártója első körben 60%-os részesedést vásárol a márkában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >