A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta a Balkán régióban erőteljes jelenléttel bíró, szlovéniai központú Don Don csoportot.
A Grupo Bimbo azt várja, hogy a felvásárlást követően a Don Don lesz az, amely vezeti a vállalat terjeszkedését Közép- és Dél-Európában, ahol eddig nem volt meghatározó szereplő.
A Don Don a Grupo Bimbo globális hálózata révén bővítheti jelenlétét meglévő piacain – többek között Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Romániában és Horvátországban –, valamint exportálhat Koszovóba, Észak-Macedóniába, Görögországba és Szlovákiába is. Szlovéniában a Don Don két üzemet működtet – Kranjban és Grosupljében – és a Tvojih 5 Minut, valamint a Pekarna Grosuplje márkák tulajdonosa.
A vállalat több mint 2.400 főt foglalkoztat, 2023-ban az egy évvel korábbinál 8%-kal magasabb, összesen 190 millió eurós árbevételt ért el, és közel megduplázta nettó nyereségét, amely így 21 millió euróra nőtt. A tranzakció eredményeképpen a Grupo Bimbo földrajzi lefedettsége immár 39 országa terjed ki, és a vállalat korszerű technológiai létesítményekbe, stratégiai együttműködésekbe és akvizíciókba tervez komoly beruházásokat kulcsfontosságú piacain.
A várakozások szerint öt hónapon belül lezáruló ügylet pontos értékét és részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Lezárult a tavaszi élelmiszerlánc-ellenőrzés: közel két tonna élelmiszert vontak ki a forgalomból
Március 24. és április 18. között zajlott az idei tavaszi…
Tovább olvasom >Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken:…
Tovább olvasom >Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >