A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta a Balkán régióban erőteljes jelenléttel bíró, szlovéniai központú Don Don csoportot.
A Grupo Bimbo azt várja, hogy a felvásárlást követően a Don Don lesz az, amely vezeti a vállalat terjeszkedését Közép- és Dél-Európában, ahol eddig nem volt meghatározó szereplő.
A Don Don a Grupo Bimbo globális hálózata révén bővítheti jelenlétét meglévő piacain – többek között Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Romániában és Horvátországban –, valamint exportálhat Koszovóba, Észak-Macedóniába, Görögországba és Szlovákiába is. Szlovéniában a Don Don két üzemet működtet – Kranjban és Grosupljében – és a Tvojih 5 Minut, valamint a Pekarna Grosuplje márkák tulajdonosa.
A vállalat több mint 2.400 főt foglalkoztat, 2023-ban az egy évvel korábbinál 8%-kal magasabb, összesen 190 millió eurós árbevételt ért el, és közel megduplázta nettó nyereségét, amely így 21 millió euróra nőtt. A tranzakció eredményeképpen a Grupo Bimbo földrajzi lefedettsége immár 39 országa terjed ki, és a vállalat korszerű technológiai létesítményekbe, stratégiai együttműködésekbe és akvizíciókba tervez komoly beruházásokat kulcsfontosságú piacain.
A várakozások szerint öt hónapon belül lezáruló ügylet pontos értékét és részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >