A bableves már nem a szegények eledele, árhorror a hüvelyeseknél
A brutális áremelkedés a korábban olcsón beszerezhető hüvelyesek terén is jól látható. Van olyan termék, amely a duplájába kerül idén, mint az elmúlt évben.
A HelloVidék.hu összegyűjtötte az árak változását:
A vidéki fogyasztói piacokon:
- a borsót tavaly októberben még 450-550 Ft/kg áron vehettük meg, idén már 660-780 Ft/kg áron adják.
- Zöldbabot tavaly 950-1000 Ft/kg-ért, idén már 950-1000 vehetjük meg.
- A tarka babot tavaly 1000 Ft/kg áron adták, idén 2000 Ft/kg áron.
- A fehér babot tavaly októberben 1000 Ft/kg áron kínáltál, idén 2000 Ft/kg áron.
- Lencsét tavaly 750 Ft/kg áron adták, idén már 880-1190 Ft/kg áron kaphatjuk meg.
A nagybani piacok esetében a következő árakat láthatjuk:
- A borsó tavaly 300-350 Ft/kg áron vehettük meg, idén már 650 Ft/kg áron kapható.
- A zöldbab 650-900 Ft/kg áron vehetjük meg.
- A tarka és fehér babot tavaly 800 Ft/kg áron vásárolhattuk meg, idén már 1250 Ft/kg az áruk.
- A lencsét tavaly októberben 350- 550 Ft/kg áron kaphattuk meg, idén már 780 Ft/kg áron szerezhetjük be.
A Bonduelle saját kutatása szerint a megkérdezettek 37 százaléka fogyaszt naponta friss zöldséget. A magyarok kedvenc zöldsége a paradicsom, a burgonya, illetve a paprika, a hüvelyeseket csak a válaszadók 43 százaléka tette az első három helyre, mint preferált zöldséget.
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >