Magazin: A babák egészsége és kényelme minden pénzt megér

Dátum: 2019. 06. 25. 07:51

A babaápolási termékek piacán is hódít az általános trend, az édesanyák a minél természetesebb, mesterséges összetevőktől mentes megoldásokat keresik gyermekeik számára. A termékek minősége fontosabb szempont lett az áránál. A gazdaságosság érdekében a családok előszeretettel választanak nagyobb kiszereléseket, illetve élnek az akciók lehetőségével, de hűségesek a bevált márkákhoz. Nehéz, de nem lehetetlen őket átcsábítani.

Kowalska Izabella
junior kategória
manager
Essity Hungary

Kowalska Izabella, az Essity Hungary Kft. junior kategória managere arról tájékoztat, hogy a baba törlőkendők piaca értékben és mennyiségben is növekedett az elmúlt időszakban. A háztartások alapvető kelléke ma már a törlőkendő, különösen a kisgyermekes családok esetében, így nemcsak a minőség, de az ár is döntő szerepet játszik a választásban. Az eladási csatornák tekintetében a drogériákat látja a legmeghatározóbbnak, jelentőségük folyamatosan nő.

– Magyarországon továbbra is jellemző, hogy az illatosított változatokat részesítik előnyben az édesanyák, míg a külföldi trendek inkább az illatmentes termékek felé tolódnak, ezáltal a termék sikerének egyik fő kulcsa nálunk a kellemes illat. A pelenkapiac értékben és mennyiségben is nőtt a csökkenő születésszám ellenére. Ennek egyik oka, hogy a használat kitolódik. A szokások változása látszódik a piacon is. A bugyipelenkák egyre népszerűbbek. Bár 2018-ban a piacnak még csak közel egynegyedét tette ki ez a szegmens, rendkívül dinamikusan növekszik. A Libero a bugyipelenka-piacon a 2. legmeghatározóbb márka, forgalma két számjegyű növekedést mutat. Ez annak köszönhető, hogy az Essity kiemelt figyelmet fordít az anyukák ezen igényének kielégítésére is. Folyamatos termékfejlesztéseink lehetővé teszik, hogy magas minőségű termékeket adjunk a babáknak. A Libero Up&Go bugyipelenkák légáteresztő anyagának, erős nedvszívó magjának és a szivárgást akadályozó védőgátak segítségével a baba bőre puha és száraz marad. Az elasztikus derékrész miatt rugalmas, jól illeszkedik bármely baba pocakjához – egészíti ki Tölgyesi Gréta, a Libero senior brand managere.

Horváth Zita
brand manager
DunaPro

A DunaPro Huggies termékeinek eladása is növekedést mutat, ami Horváth Zita, brand manager szerint annak is köszönhető, hogy egyre szélesebb körben elérhető a márka. A Huggies pelenkái már megvásárolhatóak az Auchan és a Brendon mellett a Rossmann kiemelt üzleteiben, valamint egyre több online áruház-
ban is.

– A kisgyerekes anyukák általában kitartanak az olyan termékek mellett, amelyek már beváltak. A fogyasztókra jellemző a márkahűség, viszont az árérzékenység már kevésbé. Ezt abból látjuk, hogy növekszik a prémium termékek iránti kereslet, ami részben annak is betudható, hogy a csökkenő gyerekszám miatt a szülők igyekeznek minél jobb minőségű terméket választani gyermekeik számára – avat be Horváth Zita. Azt is fontosnak tartja megemlíteni, hogy egyre inkább előtérbe kerül a természetesség, azaz a mesterséges összetevőktől mentes, valamint a kényelmi és speciális termékek.

– Ide tartoznak például a könnyen feladható és levehető bugyipelenkák, a strandoláshoz és babaúszáshoz használatos úszópelenkák, valamint a leszoktatásban nagy segítséget nyújtó leszoktató pelenkák – ismerteti a brand manager.

Guba Ilona, a Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft. értékesítési és marketingigazgatója megosztja lapunkkal azt az észrevételét, miszerint a piacon több új szereplő jelent meg az elmúlt időszakban, rendszerint valamely részszegmensre fókuszálva, nem pedig átfogó termékkínálattal. Szembetűnő volt a saját márkák innovációja, illetve kínálatuk bővítése azon kategóriákra, ahol korábban nem voltak reprezentálva.

Guba Ilona
marketingigazgató
Hipp

– A Hipp Babysanft eladások között a nedves WC-papír jelentős növekedést mutat, éppúgy, mint az újonnan bevezetett figurás fürdetők. Van a vásárlók között egy jelentős nagyságrendű csoport, akik a fizetőképességük korlátai miatt az olcsóbb termékeket, eleinte pedig a gyermekorvos által receptre felírt készítményeket választják, azonban számottevő a minőségi ápolási termékeket választók aránya is. Ők hajlandóak a prémium márkák felárát is megfizetni, főként, ha azok klinikai, illetve laboratóriumi tesztek által alátámasztottan is minőségi előrelépést jelentenek a tömegmárkákhoz képest – jelzi Guba Ilona. Hozzáteszi: ebben a szegmensben is egyre nagyobb hangsúlyt kap a „mentes” gondolkodás, ezen keresztül pedig azon termékek tudatos választása, melyek a lehető legkevesebb potenciálisan allergén, illetve irritatív összetevőt tartalmazzák, vagyis a legkíméletesebb, legbiztonságosabb és legegészségesebb ápolást kínálják a babáknak.

 

Láthatóság, elérhetőség, akciók

– A törlőkendők piacán tapasztalható vásárlói szempontokat a Libero is igazolja, a quattro kiszerelések a legnépszerűbbek, hiszen gyorsan fogyó, napi használati cikkekről van szó, és az anyukák előszeretettel vesznek nagyobb kiszerelést a kedvezőbb ár érdekében – jelzi Tölgyesi Gréta, az Essity Hungary Kft. Libero senior brand managere.

A szakembertől azt is megtudjuk, hogy a vállalat idén tervezi a Libero Sensitive és Scented törlőkendők újrabevezetését. A legnépszerűbb Libero törlőkendők új, modernebb külsőt kapnak, míg a kedvelt és jól bevált tartalom változatlan marad. Babaápolási termékeiket leginkább BTL-lel támogatják. Emellett törekednek a termékek bolti láthatóságát maximalizálni és árérzékeny szegmens révén promóciókat biztosítani az anyukák számára.

 

 

– Sok népszerű kiszerelésünk van, olyanok is, amelyek a használatot segítik, olyanok is, amelyek ötletesek, figyelemfelhívóak (teknős formájú tégelyben lévő ápolókrém vagy fóka/víziló alakú flakonban lévő fürdető), és van, ami nemcsak a babának szól, hanem az egész családnak (1000 ml-es családi habfürdő), illetve nagyobb életkorú gyermeknek (kacsás pumpás mosakodóhab). Nagyon népszerű a pumpás 400 ml-es mosakodógél termékünk, amely praktikus adagolást tesz lehetővé – részletezi a Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft. értékesítési és marketingigazgatója.

Legújabb termékeik a babák ajakápolására szolgáló stift, a víziló alakú flakonban bevezetett fürdető, valamint a nedves WC-papír. Tavaly került piacra a 150 ml-es napvédő spray, 50-es faktorszámmal, és jelenleg van bevezetés alatt a 48 db-os száraz törlőkendő. Mindeközben gondolkodnak több, a német piacon már kipróbált, illetve fejlesztés alatt álló termék bevezetésén is.

– Marketingaktivitásunk több elemből épül fel. Az eddigieknek megfelelően rendszeresen kínálunk a vevőknek egyedi, illetve teljes termékcsoportos akciókat trade marketing megjelenítéssel, de nagyon intenzív a szakmai háttérrel támogatott, edukációs jellegű média, illetve baba-mama klubokon személyes találkozók által létrejövő kontaktus is a kismamákkal. Ettől az évtől új alapokra helyezzük a direkt marketing aktivitásunkat, különösképpen a várandós kori és kórházi eléréseinket – mondja Guba Ilona.

 

 

A DunaPro céljai között szerepel, hogy minél szélesebb körben elérhetővé tegyék a Huggies nemzetközileg is sikeres normál prémium és speciális pelenkáit a magyar anyukák számára is. 2019-ben főként edukációs és eladáshelyi marketingaktivitásokkal terveznek megjelenni.

Budai Klára

Kapcsolódó cikkeink