A 3in1 termékek kedvelői egyre intenzívebb fogyasztók
A háztartások privát fogyasztását monitorozó GfK ConsumerScan eredményei szerint a 3in1 termékek vásárlóinak köre az elmúlt években két számjegyű tempóban nőtt. Bár a legutóbbi periódusban a növekedés üteme némiképp mérséklődött, a 3in1 termékek kedvelői egyre többet fogyasztanak ebből az instant kávéspecialitásból.A GfK Hungária háztartások otthoni fogyasztását folyamatosan mérő ConsumerScan-adatai szerint az idei első félévben a fogyasztók által Magyarországon legszélesebb körben kedvelt őrölt-pörkölt kávékból a vásárlók 8 százalékkal kevesebbet szereztek be, mint az előző év azonos időszakában. A vásárlások aránya mérséklődött tehát, melynek hátterében minden bizonnyal a 8 százalékot is meghaladó mértékű áremelkedés húzódik meg. Az átlagár emelkedésének köszönhetően azonban a piaci forgalom értékben nem változott.
Elmondható, hogy az idei első hat hónapban kevesebb háztartás (mintegy 66 százalék) vásárolt hagyományos őrölt-pörkölt kávét, mint tavaly (69 százalék). A hat hónap alatt beszerzett mennyiség is csökkent: 2007. január–júniusban még 2,42 kilogramm volt szemben a 2008. január–júniusban mért 2,29 kilogrammal.
A kávépiac slágertermékei hazánkban egyértelműen a 3in1 készítmények. A fogyasztói kereslet e szegmens tekintetében változatlanul nő, és a 2007. január–júniusban mért 26,5 százalékkal szemben 2008 első hat hónapjában már a háztartások 29,1 százaléka vásárolt instant kávét, édesítőt és kávékrémport egyben. A fogyasztói tábor kezdeti, kétszámjegyű bővülése azonban megtorpanni látszik, és a szegmens egyre kevesebb új fogyasztót vonz. Mindazonáltal az év első hat hónapjában 18 százalékkal értékesítettek az üzletek többet 3in1 termékekből, azaz a szegmens fejlődését jelenleg főként meglévő vásárlóik intenzívebb fogyasztása generálja. Míg 2007 első felében egy átlagos 3in1-vásárló háztartás 981 grammot vásárolt, addig 2008. január–júniusban már 1090 grammot, azaz 11 százalékkal többet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >