A 2011-es nyertes csapat a Béflex
A POPAI Global Awards első és egyetlen magyar díjazottja a Béflex, a sikert hozó pályamű pedig a NESCAFÉ Dolce Gusto kávéfőződisplay. A csapat, a sikerhez vezető út és a munkában részt vevők nyomába eredtünk.
A POPAI-nyereményről még itthon, Budapesten – de már a repülő fedélzetén szereztek tudomást. Kitörő üdvrivalgással adtak hangot örömüknek a meglepő hír hallatán – nem kis figyelmet keltve a gép fedélzetén. Az előző napi hivatalos díjátadót felidézendő a POPAI Village-be érkezésükkor egy rögtönzött ceremónia keretében Tom Harris, a POPAI fejlesztési igazgatója adta át a 2 trófeát, hiszen gyártó és megrendelő együttműködését is dicséri egy ilyen remekmű megszületése.
A Nestlé részéről Fehér János Business Manager és Sára Gabriella Category Manager dolgozott a projekten, a Béflex képviseletében a sales feladatokat Koroknai Krisztina látta el, míg a displayt Szabó László designer tervezte.
– A Nestlé-Béflex együttműködés a NESCAFÉ Dolce Gusto bevezetéssel kezdődött, amikor több gyártónak kiírt pályázaton a Béflex nyert. A következő évben (2010) új bevezetésünk volt, amelyre újabb pályázatot írtunk ki, eközben a Béflex már nemzetközi megállapodásokat is kötött a Nestlével. A NESCAFÉ Dolce Gusto Circolo zárt rendszerű kávéfőző RED DOT és IF termékdíjat nyert, a formája különleges, modern, és a feladatkiírásban szerepelt, hogy ezt a formát szeretnénk viszontlátni a displayen is – emlékszik vissza a kezdetekre Sára Gabriella.
A kihívás az volt, hogy vissza kellett adni a termék megjelenését a lehető legtökéletesebben – emiatt a brief konkrét elvárást tartalmazott a formára vonatkozóan, de anyagválasztásra már a Béflex adott javaslatot. Nem volt kikötve a világító rész, de a munka előrehaladtával már a Nestlé kérése volt, hogy minél prémiumabb megjelenést kapjon az állvány.
– A siker titka az összhang a termék és az eladáshelyi eszköz között, a kettő együtt megsokszorozza hatását. A display a kereskedők körében is népszerű, jelenleg is megtalálható a legnagyobb elektronikai üzletekben – összegzi véleményét Sára Gabriella.
– A POS-megoldás alárendelt szerepet játszik a termék vagy szolgáltatás kommunikációjában, nem lehet öncélú, mindig az utóbbin van a hangsúly, a megjelenésétől hathatós támogatást kapva – vallja Szabó László.
Technikai oldalról a megadott befoglaló méreteken belül kellett az ovális formával játszani. Kis torzítással sikerült elhelyezniük mind a négy bemutatókészüléket és a kért számú kapszulatartó dobozt is úgy, hogy ne menjen a karakteres forma rovására. A display alapvetően hajlított, festett mdf-ből készült, ami alkalmas az íves formák kialakítására, megfelelő alapozás és festés után tetszetős a felülete és a technológia is megfizethető. A világító hátlapra homokfújt, logózott fólia került. Az exkluzivitást erősítendő, és hogy a Circolorra emlékeztető forma karaktere ne változzon, a polcok üvegből készültek.
A jó alapötlet, az eltalált forma és az esztétikus kivitelezés hármasának köszönhetően a NESCAFÉ Dolce Gusto display több országba is eljutott, így szállítottak belőle Norvégiába, Dániába, Svédországba, Görögországba és Portugáliába is. Ez a nemzetközi érdeklődés adta a magyar POPAI Awardson való indulás ötletét.
– Nagyon jóleső érzés az első hazai rendezésű POPAI-verseny díjazottjának lenni, jelentős szakmai elismerésnek tartom. Az ezt követő nemzetközi díj teljesen váratlanul ért bennünket, nem gondoltuk, hogy technológiában, kivitelezésben és általában reklámeszköz-megvalósításban felvehetjük a versenyt a nemzetközi mezőnnyel. A POPAI-standon, valamint az EuroShopon látottak is megerősítettek bennünket abban, hogy az általunk képviselt szellemiséggel jó úton járunk, az ötleteink piacképesek, érdemes és muszáj is odafigyelni a minőségre – foglalja össze a sikertörténetet Szabó László.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >