A 2011-es nyertes csapat a Béflex
A POPAI Global Awards első és egyetlen magyar díjazottja a Béflex, a sikert hozó pályamű pedig a NESCAFÉ Dolce Gusto kávéfőződisplay. A csapat, a sikerhez vezető út és a munkában részt vevők nyomába eredtünk.
A POPAI-nyereményről még itthon, Budapesten – de már a repülő fedélzetén szereztek tudomást. Kitörő üdvrivalgással adtak hangot örömüknek a meglepő hír hallatán – nem kis figyelmet keltve a gép fedélzetén. Az előző napi hivatalos díjátadót felidézendő a POPAI Village-be érkezésükkor egy rögtönzött ceremónia keretében Tom Harris, a POPAI fejlesztési igazgatója adta át a 2 trófeát, hiszen gyártó és megrendelő együttműködését is dicséri egy ilyen remekmű megszületése.
A Nestlé részéről Fehér János Business Manager és Sára Gabriella Category Manager dolgozott a projekten, a Béflex képviseletében a sales feladatokat Koroknai Krisztina látta el, míg a displayt Szabó László designer tervezte.
– A Nestlé-Béflex együttműködés a NESCAFÉ Dolce Gusto bevezetéssel kezdődött, amikor több gyártónak kiírt pályázaton a Béflex nyert. A következő évben (2010) új bevezetésünk volt, amelyre újabb pályázatot írtunk ki, eközben a Béflex már nemzetközi megállapodásokat is kötött a Nestlével. A NESCAFÉ Dolce Gusto Circolo zárt rendszerű kávéfőző RED DOT és IF termékdíjat nyert, a formája különleges, modern, és a feladatkiírásban szerepelt, hogy ezt a formát szeretnénk viszontlátni a displayen is – emlékszik vissza a kezdetekre Sára Gabriella.
A kihívás az volt, hogy vissza kellett adni a termék megjelenését a lehető legtökéletesebben – emiatt a brief konkrét elvárást tartalmazott a formára vonatkozóan, de anyagválasztásra már a Béflex adott javaslatot. Nem volt kikötve a világító rész, de a munka előrehaladtával már a Nestlé kérése volt, hogy minél prémiumabb megjelenést kapjon az állvány.
– A siker titka az összhang a termék és az eladáshelyi eszköz között, a kettő együtt megsokszorozza hatását. A display a kereskedők körében is népszerű, jelenleg is megtalálható a legnagyobb elektronikai üzletekben – összegzi véleményét Sára Gabriella.
– A POS-megoldás alárendelt szerepet játszik a termék vagy szolgáltatás kommunikációjában, nem lehet öncélú, mindig az utóbbin van a hangsúly, a megjelenésétől hathatós támogatást kapva – vallja Szabó László.
Technikai oldalról a megadott befoglaló méreteken belül kellett az ovális formával játszani. Kis torzítással sikerült elhelyezniük mind a négy bemutatókészüléket és a kért számú kapszulatartó dobozt is úgy, hogy ne menjen a karakteres forma rovására. A display alapvetően hajlított, festett mdf-ből készült, ami alkalmas az íves formák kialakítására, megfelelő alapozás és festés után tetszetős a felülete és a technológia is megfizethető. A világító hátlapra homokfújt, logózott fólia került. Az exkluzivitást erősítendő, és hogy a Circolorra emlékeztető forma karaktere ne változzon, a polcok üvegből készültek.
A jó alapötlet, az eltalált forma és az esztétikus kivitelezés hármasának köszönhetően a NESCAFÉ Dolce Gusto display több országba is eljutott, így szállítottak belőle Norvégiába, Dániába, Svédországba, Görögországba és Portugáliába is. Ez a nemzetközi érdeklődés adta a magyar POPAI Awardson való indulás ötletét.
– Nagyon jóleső érzés az első hazai rendezésű POPAI-verseny díjazottjának lenni, jelentős szakmai elismerésnek tartom. Az ezt követő nemzetközi díj teljesen váratlanul ért bennünket, nem gondoltuk, hogy technológiában, kivitelezésben és általában reklámeszköz-megvalósításban felvehetjük a versenyt a nemzetközi mezőnnyel. A POPAI-standon, valamint az EuroShopon látottak is megerősítettek bennünket abban, hogy az általunk képviselt szellemiséggel jó úton járunk, az ötleteink piacképesek, érdemes és muszáj is odafigyelni a minőségre – foglalja össze a sikertörténetet Szabó László.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >