95 %-os újrahasznosítás a Lidl áruházaiban
A Lidl Magyarország innovatív és felelős vállalatként 164 áruházából ez idáig 79 boltjában korszerűsítette hulladékkezelési eljárását. Az egész bolthálózatra kiterjedő környezetvédelmi beruházás eredményeképpen egyedülálló módon, a keletkezett hulladék 95%-át tudja már újrahasznosítani a vállalat.
Az elmúlt két évben a Lidl folyamatosan modernizálta áruházaiban a hulladékkezelő berendezéseket, mely hatékonyabb újrahasznosítási eljárást tett lehetővé. Az áruházlánc 25-féle hulladéktípust különít el, a modern technológia bevezetésével ennek majdnem teljes egészét, 95%-át tudja már újrahasznosítani a vállalat. Ez az arány a 2014-es évet tekintve összesen 22 ezer tonna hulladékot jelent – melyből többek között 14300 tonna papír, 150 tonna PET, 1350 tonna fa, 500 tonna fólia és 3000 tonna zöldség-gyümölcs. A zöldségeket komposztálják vagy biogáz üzemekben dolgozzák fel, a fóliákból újrafóliát készítenek, a PET palackokból regranulátum előállítása után újra PET-et gyártanak.
A jelenleg közel 800 millió forintba kerülő beruházás következtében a tömörített hulladék méretét a korábbi 1/4-ére tudja lecsökkenteni a vállalat. A fenntartható fejlődést szolgáló korszerű eljárás ezáltal nagymértékben mérsékeli a szállítási távolságot is. A kisebb kamionforgalomnak köszönhetően éves szinten több, mint 800.000 km-rel rövidebb így a fuvarozási út, mely egyben 165 tonnával kevesebb CO2 kibocsátást is jelent környezetünkre nézve.
A zöld beruházást folytatja a Lidl Magyarország, a tervek szerint a 2016-os gazdasági év végére mind a 164 áruház esetében megtörténik a fejlesztés. Az áruházlánc fontosnak tartja a globális felmelegedés elleni harcot, ezzel is elkötelezve magát Magyarország fenntarthatósági prioritásai és a közelgő párizsi klímacsúcs céljai mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >Megnyílt Magyarország első PRÍMA élelmiszer OUTLET üzlete
Új fejezetet nyitott a hazai élelmiszer-kereskedelemben a Vörösvár Kft.: 2025.…
Tovább olvasom >