95 %-os újrahasznosítás a Lidl áruházaiban
A Lidl Magyarország innovatív és felelős vállalatként 164 áruházából ez idáig 79 boltjában korszerűsítette hulladékkezelési eljárását. Az egész bolthálózatra kiterjedő környezetvédelmi beruházás eredményeképpen egyedülálló módon, a keletkezett hulladék 95%-át tudja már újrahasznosítani a vállalat.
Az elmúlt két évben a Lidl folyamatosan modernizálta áruházaiban a hulladékkezelő berendezéseket, mely hatékonyabb újrahasznosítási eljárást tett lehetővé. Az áruházlánc 25-féle hulladéktípust különít el, a modern technológia bevezetésével ennek majdnem teljes egészét, 95%-át tudja már újrahasznosítani a vállalat. Ez az arány a 2014-es évet tekintve összesen 22 ezer tonna hulladékot jelent – melyből többek között 14300 tonna papír, 150 tonna PET, 1350 tonna fa, 500 tonna fólia és 3000 tonna zöldség-gyümölcs. A zöldségeket komposztálják vagy biogáz üzemekben dolgozzák fel, a fóliákból újrafóliát készítenek, a PET palackokból regranulátum előállítása után újra PET-et gyártanak.
A jelenleg közel 800 millió forintba kerülő beruházás következtében a tömörített hulladék méretét a korábbi 1/4-ére tudja lecsökkenteni a vállalat. A fenntartható fejlődést szolgáló korszerű eljárás ezáltal nagymértékben mérsékeli a szállítási távolságot is. A kisebb kamionforgalomnak köszönhetően éves szinten több, mint 800.000 km-rel rövidebb így a fuvarozási út, mely egyben 165 tonnával kevesebb CO2 kibocsátást is jelent környezetünkre nézve.
A zöld beruházást folytatja a Lidl Magyarország, a tervek szerint a 2016-os gazdasági év végére mind a 164 áruház esetében megtörténik a fejlesztés. Az áruházlánc fontosnak tartja a globális felmelegedés elleni harcot, ezzel is elkötelezve magát Magyarország fenntarthatósági prioritásai és a közelgő párizsi klímacsúcs céljai mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Sok a húsvéti újdonság a Lidl-nél
A Lidl Magyarország idén húsvétkor is bő kínálattal és kedvező…
Tovább olvasom >Néha majd főétkezünk!
A snackelést cikkünk elsősorban a paradigmaváltásra számítók szemszögéből vizsgálja. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >