95 %-os újrahasznosítás a Lidl áruházaiban
A Lidl Magyarország innovatív és felelős vállalatként 164 áruházából ez idáig 79 boltjában korszerűsítette hulladékkezelési eljárását. Az egész bolthálózatra kiterjedő környezetvédelmi beruházás eredményeképpen egyedülálló módon, a keletkezett hulladék 95%-át tudja már újrahasznosítani a vállalat.
Az elmúlt két évben a Lidl folyamatosan modernizálta áruházaiban a hulladékkezelő berendezéseket, mely hatékonyabb újrahasznosítási eljárást tett lehetővé. Az áruházlánc 25-féle hulladéktípust különít el, a modern technológia bevezetésével ennek majdnem teljes egészét, 95%-át tudja már újrahasznosítani a vállalat. Ez az arány a 2014-es évet tekintve összesen 22 ezer tonna hulladékot jelent – melyből többek között 14300 tonna papír, 150 tonna PET, 1350 tonna fa, 500 tonna fólia és 3000 tonna zöldség-gyümölcs. A zöldségeket komposztálják vagy biogáz üzemekben dolgozzák fel, a fóliákból újrafóliát készítenek, a PET palackokból regranulátum előállítása után újra PET-et gyártanak.
A jelenleg közel 800 millió forintba kerülő beruházás következtében a tömörített hulladék méretét a korábbi 1/4-ére tudja lecsökkenteni a vállalat. A fenntartható fejlődést szolgáló korszerű eljárás ezáltal nagymértékben mérsékeli a szállítási távolságot is. A kisebb kamionforgalomnak köszönhetően éves szinten több, mint 800.000 km-rel rövidebb így a fuvarozási út, mely egyben 165 tonnával kevesebb CO2 kibocsátást is jelent környezetünkre nézve.
A zöld beruházást folytatja a Lidl Magyarország, a tervek szerint a 2016-os gazdasági év végére mind a 164 áruház esetében megtörténik a fejlesztés. Az áruházlánc fontosnak tartja a globális felmelegedés elleni harcot, ezzel is elkötelezve magát Magyarország fenntarthatósági prioritásai és a közelgő párizsi klímacsúcs céljai mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >