95 %-os újrahasznosítás a Lidl áruházaiban
A Lidl Magyarország innovatív és felelős vállalatként 164 áruházából ez idáig 79 boltjában korszerűsítette hulladékkezelési eljárását. Az egész bolthálózatra kiterjedő környezetvédelmi beruházás eredményeképpen egyedülálló módon, a keletkezett hulladék 95%-át tudja már újrahasznosítani a vállalat.
Az elmúlt két évben a Lidl folyamatosan modernizálta áruházaiban a hulladékkezelő berendezéseket, mely hatékonyabb újrahasznosítási eljárást tett lehetővé. Az áruházlánc 25-féle hulladéktípust különít el, a modern technológia bevezetésével ennek majdnem teljes egészét, 95%-át tudja már újrahasznosítani a vállalat. Ez az arány a 2014-es évet tekintve összesen 22 ezer tonna hulladékot jelent – melyből többek között 14300 tonna papír, 150 tonna PET, 1350 tonna fa, 500 tonna fólia és 3000 tonna zöldség-gyümölcs. A zöldségeket komposztálják vagy biogáz üzemekben dolgozzák fel, a fóliákból újrafóliát készítenek, a PET palackokból regranulátum előállítása után újra PET-et gyártanak.
A jelenleg közel 800 millió forintba kerülő beruházás következtében a tömörített hulladék méretét a korábbi 1/4-ére tudja lecsökkenteni a vállalat. A fenntartható fejlődést szolgáló korszerű eljárás ezáltal nagymértékben mérsékeli a szállítási távolságot is. A kisebb kamionforgalomnak köszönhetően éves szinten több, mint 800.000 km-rel rövidebb így a fuvarozási út, mely egyben 165 tonnával kevesebb CO2 kibocsátást is jelent környezetünkre nézve.
A zöld beruházást folytatja a Lidl Magyarország, a tervek szerint a 2016-os gazdasági év végére mind a 164 áruház esetében megtörténik a fejlesztés. Az áruházlánc fontosnak tartja a globális felmelegedés elleni harcot, ezzel is elkötelezve magát Magyarország fenntarthatósági prioritásai és a közelgő párizsi klímacsúcs céljai mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >