940 tonna csokoládétojás
Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le az élelmiszer-kiskereskedelem. Közel 4 milliárd forintért több mint 940 tonna csokoládétojást, -nyulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban tavaly a húsvéti időszakban, három hónap alatt. Értéket tekintve 12 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 3 százalékkal emelkedett a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Továbbra is a tojás és a nyúl dominálnak ezen a piacon. Új helyzet, hogy értéket tekintve a csokoládétojástól a -nyúl visszavette a piacvezető pozíciót. A szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából ugyanis a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék maradt, a csokoládényúl mutatója pedig 41 százalékra nőtt tavaly.
Utánuk, szintén érték szempontjából, a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következik, együttesen 10 százalékkal.
Az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el a tavalyi szezonban. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok mutatója 3 százalék.
Stabil az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 82 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.
A korábbi időszakban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: a 2012. évi ünnepi időszakban még 11, aztán tavalyelőtt 10, múlt évben már csak 9 százalékot ért el.
A többi alapanyag közül az étcsokoládé 5 százalékos múlt évi, stabil mutatója emelkedik ki, amely 1 százalékponttal kisebb, mint tavalyelőtt.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes – értékben mért – forgalmából a hipermarket részaránya stabilan 47 százalék, a legutóbbi két húsvéti időszakban. A diszkont mutatója 22 százalékról 26-ra emelkedett, míg a lánchoz tartozó többi üzleté szintén 22-ről 25 százalékra. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék jutott, míg a drogériákban rendkívüli visszaesés figyelhető meg.
Kapcsolódó cikkeink
Csokoládé a csillagok között – A Stühmer meghódítja a világűrt!
A Stühmer, Magyarország ikonikus csokoládémárkája ismét történelmet ír: hamarosan a…
Tovább olvasom >Infláció-stopot hirdetett a PENNY
Befagyasztotta az árakat a húskészítmény-választék 70%-ánál a PENNY Magyarország, a…
Tovább olvasom >Indul a húsvéti bevásárlás: több mint 500 tonna füstölt hústermékkel készül a SPAR az idei ünnepekre
Több mint 500 tonna füstölt húsáruval készülnek a SPAR és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >A kukoricatermesztés jövedelmezősége a hibridek és a csávázás kiválasztásán is múlik
A magyar kukoricatermesztők sikeressége nagymértékben függ a terméshozam mennyiségétől és…
Tovább olvasom >