940 tonna csokoládétojás
Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le az élelmiszer-kiskereskedelem. Közel 4 milliárd forintért több mint 940 tonna csokoládétojást, -nyulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban tavaly a húsvéti időszakban, három hónap alatt. Értéket tekintve 12 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 3 százalékkal emelkedett a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Továbbra is a tojás és a nyúl dominálnak ezen a piacon. Új helyzet, hogy értéket tekintve a csokoládétojástól a -nyúl visszavette a piacvezető pozíciót. A szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából ugyanis a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék maradt, a csokoládényúl mutatója pedig 41 százalékra nőtt tavaly.
Utánuk, szintén érték szempontjából, a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következik, együttesen 10 százalékkal.
Az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el a tavalyi szezonban. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok mutatója 3 százalék.
Stabil az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 82 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.
A korábbi időszakban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: a 2012. évi ünnepi időszakban még 11, aztán tavalyelőtt 10, múlt évben már csak 9 százalékot ért el.
A többi alapanyag közül az étcsokoládé 5 százalékos múlt évi, stabil mutatója emelkedik ki, amely 1 százalékponttal kisebb, mint tavalyelőtt.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes – értékben mért – forgalmából a hipermarket részaránya stabilan 47 százalék, a legutóbbi két húsvéti időszakban. A diszkont mutatója 22 százalékról 26-ra emelkedett, míg a lánchoz tartozó többi üzleté szintén 22-ről 25 százalékra. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék jutott, míg a drogériákban rendkívüli visszaesés figyelhető meg.
Kapcsolódó cikkeink
Válság a csokoládépiacon?
Az elmúlt év végén jelentős drágulás volt tapasztalható a csokoládé…
Tovább olvasom >Szallas.hu: pünkösdkor majdnem annyian utaznak, mint húsvétkor
Pünkösdkor közel annyian utaznak idén, mint húsvétkor a Szallas.hu előfoglalási…
Tovább olvasom >A külföldi turisták Budapesten kívül nem nagyon mennek máshova
A KSH márciusi turisztikai eredményei kiugró növekedést mutatnak, amely elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >