9 milliárd dollárt költöttek a Szinglik Napján
A kínai központú e-kereskedő, az Alibaba jól kiaknázta az ország fiataljai között uralkodó trendet és a mobilkultúrát, így egyetlen nap alatt világrekordnak számító online forgalmat bonyolított le. A 2009-ben alapított webóriás ugyanis november 11-ét a Szinglik Napjává nevezte ki, és meghirdette a „11:11 Bevásárló Fesztivált”. Az USA-ban divatos „Kiber Hétfő” és „Fekete Péntek” mintájára lélegzetelállító mennyiségű és összegű kedvezményt kínáltak. Bár nem érték el az áhított 10 milliárd dolláros bevételt, a realizált 9,3 milliárddal is messze felülmúlták a tavalyi Szinglik Napja 5,8 milliárdos értékesítését.
A napot beharangozó kampány már október 15-én elkezdődött. A megrendelések 42,6 százaléka a felhasználóbarát mobilplatformról érkezett. A vállalat az AliExpress és a Tmall Global oldalakon keresztül 217 országban van jelen, és több mint 1 millió termék online elérését teszi lehetővé. A Szinglik Napja eseménybe 27 000 márka és kereskedő kapcsolódott be, többek közt a japán Muji, a spanyol Desigual, az amerikai The North Face és az amúgy csak tagsági kártyával látogatható Costco is.
A ma 390 milliárd dollárra becsült kínai internetes vásárlások piaca dinamikusan nő, és helyi elemzők szerint 2017-re eléri a 718 milliárd dolláros értéket, vagyis átlag évi 25 százalékkal növekszik.
A meggyőző forgalmi számok alapján az észak-amerikai webáruházak is fontolgatják a Szinglik Napja esemény bevezetését.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >