9 milliárd dollárt költöttek a Szinglik Napján
A kínai központú e-kereskedő, az Alibaba jól kiaknázta az ország fiataljai között uralkodó trendet és a mobilkultúrát, így egyetlen nap alatt világrekordnak számító online forgalmat bonyolított le. A 2009-ben alapított webóriás ugyanis november 11-ét a Szinglik Napjává nevezte ki, és meghirdette a „11:11 Bevásárló Fesztivált”. Az USA-ban divatos „Kiber Hétfő” és „Fekete Péntek” mintájára lélegzetelállító mennyiségű és összegű kedvezményt kínáltak. Bár nem érték el az áhított 10 milliárd dolláros bevételt, a realizált 9,3 milliárddal is messze felülmúlták a tavalyi Szinglik Napja 5,8 milliárdos értékesítését.
A napot beharangozó kampány már október 15-én elkezdődött. A megrendelések 42,6 százaléka a felhasználóbarát mobilplatformról érkezett. A vállalat az AliExpress és a Tmall Global oldalakon keresztül 217 országban van jelen, és több mint 1 millió termék online elérését teszi lehetővé. A Szinglik Napja eseménybe 27 000 márka és kereskedő kapcsolódott be, többek közt a japán Muji, a spanyol Desigual, az amerikai The North Face és az amúgy csak tagsági kártyával látogatható Costco is.
A ma 390 milliárd dollárra becsült kínai internetes vásárlások piaca dinamikusan nő, és helyi elemzők szerint 2017-re eléri a 718 milliárd dolláros értéket, vagyis átlag évi 25 százalékkal növekszik.
A meggyőző forgalmi számok alapján az észak-amerikai webáruházak is fontolgatják a Szinglik Napja esemény bevezetését.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >