8,7 százalékkal esett az okostelefonok kiszállítása a második negyedévben
Éves összevetésben az idei második negyedévben 8,7 százalékkal, 286 millióra esett az okostelefonok kiszállítása a világon – az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat előzetes számításai szerint.
A mutató a negyedik egymást követő negyedévben esett, és a csökkenés nagyobb volt a cég által vártnál.
Az év elején az iparág kínálati korlátoktól szenvedett, most pedig a korlátozott kereslettől – mondta Nabila Popal, az IDC kutatási igazgatója, aki hozzátette, hogy az emelkedő infláció és a gazdasági bizonytalanság komoly nyomást gyakorolt a fogyasztói kiadásokra, és minden régióban nőttek az eladatlan készletek.
Az IDC júniusi előrejelzése szerint az idei évben várhatóan 3,5 százalékkal, 1,31 milliárdra csökken az okostelefonok globális szállítása.
Közép- és Kelet-Európában az okostelefon-eladások 36,5 százalékkal zuhantak a második negyedévben az Ukrajna elleni orosz agresszió hatásai miatt. Ugyanakkor e régió országaira a globális kiszállításoknak mindössze 6 százaléka jut.
A globális kiszállítások visszaesése elsősorban a kínai eladások 14,3 százalékos zuhanásának tudható be. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben (Kína és Japán nélkül) a kiszállítások 2,2 százalékkal csökkentek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikusan bővül a second-hand piac Magyarországon: az iPhone és Apple Watch a legkelendőbbek
A second-hand készülékek piaca világszinten 12%-kal nőtt, de hazánkban is…
Tovább olvasom >A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers…
Tovább olvasom >Lezárult a CPS GfK YouGov általi felvásárlása
Az online kutatási adatokkal és elemzési technológiával foglalkozó nemzetközi vállalatcsoport,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >