A hazai cégek exportból várnak nagyobb bevételt
Év elejéhez képest szerényebb pénzügyi eredményekkel számolnak a hazai vállalatok, átlagosan 2,4%-os árbevétel és 1,4%-os profitnövekedéssel tervez a szektor – derül ki a K&H adataiból. A cégek az exportból nagyobb mértékű bővülést várnak, mint a belföldi értékesítésből – olvasható a piacesprofit.hu-n.
Visszafogták következő egy évi pénzügyi várakozásaikat a hazai vállalatok. „A K&H adatai szerint átlagosan 2,4%-os árbevétel-növekedést vár a szektor. Ez év elejéhez képest egyértelműen visszaesés (2,9%), és az MNB jövő évre prognosztizált 2,6%-os inflációs várakozását is alulmúlja, azonban az egy évvel ezelőtti mélyponthoz képest (1,6%) még mindig kedvező szint” – részletezte az eredményeket Peter Roebben, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A magyar kis-, és középvállalkozások (kkv) külföldi piacra jutását segítő exporttámogató program indul – jelentették be a programot indító cégek. Logisztika, kockázatcsökkentés, marketing – mindebben van segítség.
A mérsékeltebb várakozások hátterében az áll, hogy eltolódtak az arányok: akik eddig növekedést vártak, most már inkább a stagnálásra számítók táborát erősítik. Az árbevétel növekedéssel tervező cégek aránya ugyanis 42%-ról 37%-ra csökkent, miközben szinten tartásra 53% helyett 58% számít. A belföldi és a külföldi értékesítésből egyaránt árbevétel-növekedést várnak, utóbbit azonban kedvezőbbnek gondolják a döntéshozók: a hazai piacból 2,2%-os, míg az exportból 2,7%-os bővülésre számítanak.
A cégek nyereségvárakozásukat is visszafogták év elejéhez képest. „A várt profitnövekedés mértéke 2,2%-ról 1,4%-ra zsugorodott. Ezzel megtört az elmúlt évre jellemző növekvő trend, és közelítünk az egy évvel ezelőtti mélyponthoz (1,1%)” – mondta el Peter Roebben. A különböző ágazatokat tekintve nagy eltérések mutatkoznak: a szolgáltató szektorban 3,3%, a kereskedelemben 2,8% és az iparban 1,9% profitbővüléssel, míg az agrárium 0,2%-os nyereségcsökkenéssel számol. (piacesprofit.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A generációváltás nem jelent egyet a régi értékek kisöprésével
Minden vállalkozásvezető életében eljön az a pont, amikor át kell…
Tovább olvasom >K&H: megállíthatatlanok az okoseszközök
Látványosan nőtt a mobilfizetések összege a K&H ügyfelei körében: 2024-ben…
Tovább olvasom >Átlagosan évi félmillió forintot lehetne spórolni a családi házaknál a K&H rezsikalkulátora szerint
Néhány kattintással fény derülhet egy ingatlan energiaigényére, üzemeltetési költségeire, sőt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >