A hazai cégek exportból várnak nagyobb bevételt
Év elejéhez képest szerényebb pénzügyi eredményekkel számolnak a hazai vállalatok, átlagosan 2,4%-os árbevétel és 1,4%-os profitnövekedéssel tervez a szektor – derül ki a K&H adataiból. A cégek az exportból nagyobb mértékű bővülést várnak, mint a belföldi értékesítésből – olvasható a piacesprofit.hu-n.
Visszafogták következő egy évi pénzügyi várakozásaikat a hazai vállalatok. „A K&H adatai szerint átlagosan 2,4%-os árbevétel-növekedést vár a szektor. Ez év elejéhez képest egyértelműen visszaesés (2,9%), és az MNB jövő évre prognosztizált 2,6%-os inflációs várakozását is alulmúlja, azonban az egy évvel ezelőtti mélyponthoz képest (1,6%) még mindig kedvező szint” – részletezte az eredményeket Peter Roebben, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A magyar kis-, és középvállalkozások (kkv) külföldi piacra jutását segítő exporttámogató program indul – jelentették be a programot indító cégek. Logisztika, kockázatcsökkentés, marketing – mindebben van segítség.
A mérsékeltebb várakozások hátterében az áll, hogy eltolódtak az arányok: akik eddig növekedést vártak, most már inkább a stagnálásra számítók táborát erősítik. Az árbevétel növekedéssel tervező cégek aránya ugyanis 42%-ról 37%-ra csökkent, miközben szinten tartásra 53% helyett 58% számít. A belföldi és a külföldi értékesítésből egyaránt árbevétel-növekedést várnak, utóbbit azonban kedvezőbbnek gondolják a döntéshozók: a hazai piacból 2,2%-os, míg az exportból 2,7%-os bővülésre számítanak.
A cégek nyereségvárakozásukat is visszafogták év elejéhez képest. „A várt profitnövekedés mértéke 2,2%-ról 1,4%-ra zsugorodott. Ezzel megtört az elmúlt évre jellemző növekvő trend, és közelítünk az egy évvel ezelőtti mélyponthoz (1,1%)” – mondta el Peter Roebben. A különböző ágazatokat tekintve nagy eltérések mutatkoznak: a szolgáltató szektorban 3,3%, a kereskedelemben 2,8% és az iparban 1,9% profitbővüléssel, míg az agrárium 0,2%-os nyereségcsökkenéssel számol. (piacesprofit.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >