84 százalékkal nőtt a magyar húsimport
Főként a madárinfluenza miatt több mint 16 százalékkal csökkent a magyar baromfihús exportja az év első hét hónapjában. Eközben a húsimport 84 százalékkal 42 ezer tonnára bővült – írja hétfői számában a Világgazdaság a Agrárgazdasági Kutató Intézet adataira hivatkozva.
A legtöbb baromfihúst, 22,5 ezer tonnát Romániába szállították Magyarországról, Ausztriába 14,1 ezer, Németországba 12,1 ezer tonna került az év első hét hónapjában. Az importban 10,7 ezer tonna baromfihús Lengyelországból érkezett, míg a német import 6,6 ezer, az osztrák pedig 5,4 ezer tonna volt.
Eközben nyugtalanító folyamatokra hívta fel Erdős Norbert európai néppárti képviselő figyelmét a Baromfi Termék Tanács, aminek hatására a magyar képviselő írásbeli kérdéseket nyújtott be az Európai Bizottsághoz.
A képviselő az Európai Unió és a Dél-amerikai Szabadkereskedelmi Társulás (Mercosur) közötti tárgyalásokkal kapcsolatban arra a hírre kérdezett rá, amely szerint az EU a tárgyalások részeként vámmentes kvótákat kíván nyújtani a Mercosur számára. Erdős a lapnak azt mondta, különösen a baromfihúsokra adott uniós ajánlat lehet veszélyes. (index, Világgazdaság)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2024-ben a szarvasmarha vágása…
Tovább olvasom >Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >Új trendek a húsiparban: Az IFFA 2025 a fenntartható fehérjeforrásokra fókuszál
A világ vezető húsipari és fehérjeipari szakkiállítása, az IFFA 2025…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ügyészség: valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a fogyasztókat
Valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági trendek: mire figyeljünk 2025-ben?
2025-ben is erőteljes növekedés várható a vállalati zöld hitelek piacán,…
Tovább olvasom >Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >