800 millió forinttal javult az Alföldi Tej Kft. eredménye 2019-ben
A 2019-es üzleti évben jelentősen javult Magyarország második legnagyobb tejipari cégének, az Alföldi Tej Kft.-nek az eredménye. A vállalat árbevétele ugyan közel 2 milliárd forinttal csökkent, ám az eredményesség a 2018-as veszteséges évhez képest látványosan, közel 800 millió forinttal javult, így a vállalat 2019-et 641 millió forint feletti pozitív eredménnyel zárta.
A vállalat székesfehérvári és debreceni üzemeiben friss, ESL és UHT tejet, tejfölt, kefirt, joghurtot, rögös túrót, trappista sajtot, tejszínt, vajat, vajkrémet gyárt és mintegy 700 főt foglalkoztat. A cég 2019-ben 52,6 milliárd forintos árbevétele mellett 641 millió forintos adózás előtti eredményt ért el és 9,6 milliárd forintot fordított beruházásra.
„A tavalyi év kulcsfontosságú volt az Alföldi Tej Kft. életében, hiszen egy több évig tartó folyamat lezárásaként befejeztük debreceni új sajt- és porító üzemünk építését. Az üzemegységek közül a sajtgyár már 2019-ben elkezdte a termelést és folyamatosan gyártjuk prémium minőségű trappista sajtunkat, amely már a legtöbb országos kereskedelmi áruházláncánál kapható. A porító üzemünkben befejeződött a próbaüzem, és idén nyáron elindult a termelés” – mondta Rózsás Mónika ügyvezető igazgató.
Magyarország egyetlen termelői tulajdonban lévő tejipari cégének tulajdonosai 2020. július végén taggyűlést tartottak, ahol újabb három évvel meghosszabbították Rózsás Mónika ügyvezető igazgató megbízatását. Rózsás Mónika 2018 őszén vette át a vállalat irányítását, ahol korábban gazdasági igazgatóként, illetve ügyvezető igazgató-helyettesként dolgozott.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb romániai gyárát zárja be a Lactalis
A francia tejipari óriáscég nagyrészt fúziók és felvásárlások révén bővítette…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >Válságban a magyar tejipar: drámai veszteségek és növekvő költségek
2023-ban a magyar tejipar jelentős kihívásokkal nézett szembe, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Ezért fáradtak nyáron a magyarok
Évente átlagosan 44 óra alvásvesztést okoz a globális felmelegedés egy…
Tovább olvasom >