800 millió forinttal javult az Alföldi Tej Kft. eredménye 2019-ben
A 2019-es üzleti évben jelentősen javult Magyarország második legnagyobb tejipari cégének, az Alföldi Tej Kft.-nek az eredménye. A vállalat árbevétele ugyan közel 2 milliárd forinttal csökkent, ám az eredményesség a 2018-as veszteséges évhez képest látványosan, közel 800 millió forinttal javult, így a vállalat 2019-et 641 millió forint feletti pozitív eredménnyel zárta.
A vállalat székesfehérvári és debreceni üzemeiben friss, ESL és UHT tejet, tejfölt, kefirt, joghurtot, rögös túrót, trappista sajtot, tejszínt, vajat, vajkrémet gyárt és mintegy 700 főt foglalkoztat. A cég 2019-ben 52,6 milliárd forintos árbevétele mellett 641 millió forintos adózás előtti eredményt ért el és 9,6 milliárd forintot fordított beruházásra.
„A tavalyi év kulcsfontosságú volt az Alföldi Tej Kft. életében, hiszen egy több évig tartó folyamat lezárásaként befejeztük debreceni új sajt- és porító üzemünk építését. Az üzemegységek közül a sajtgyár már 2019-ben elkezdte a termelést és folyamatosan gyártjuk prémium minőségű trappista sajtunkat, amely már a legtöbb országos kereskedelmi áruházláncánál kapható. A porító üzemünkben befejeződött a próbaüzem, és idén nyáron elindult a termelés” – mondta Rózsás Mónika ügyvezető igazgató.
Magyarország egyetlen termelői tulajdonban lévő tejipari cégének tulajdonosai 2020. július végén taggyűlést tartottak, ahol újabb három évvel meghosszabbították Rózsás Mónika ügyvezető igazgató megbízatását. Rózsás Mónika 2018 őszén vette át a vállalat irányítását, ahol korábban gazdasági igazgatóként, illetve ügyvezető igazgató-helyettesként dolgozott.
Kapcsolódó cikkeink
Tejtermelés és feldolgozás: az Európai Uniótól a magyar trappistáig
Az Európai Unió tejtermelése 2023-ban elérte a 160,8 millió tonnát,…
Tovább olvasom >Új helyszínen várja az érdeklődőket a Nébih Farm
Decembertől megnyitotta kapuját a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) megújult Nébih Farm,…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Különleges matricagyűjtő albummal tért vissza Garfield a SPAR és INTERSPAR áruházakba
A világ legkülönlegesebb állatait bemutató új matricás albummal, az Állati…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >