800 millió forinttal javult az Alföldi Tej Kft. eredménye 2019-ben
A 2019-es üzleti évben jelentősen javult Magyarország második legnagyobb tejipari cégének, az Alföldi Tej Kft.-nek az eredménye. A vállalat árbevétele ugyan közel 2 milliárd forinttal csökkent, ám az eredményesség a 2018-as veszteséges évhez képest látványosan, közel 800 millió forinttal javult, így a vállalat 2019-et 641 millió forint feletti pozitív eredménnyel zárta.
A vállalat székesfehérvári és debreceni üzemeiben friss, ESL és UHT tejet, tejfölt, kefirt, joghurtot, rögös túrót, trappista sajtot, tejszínt, vajat, vajkrémet gyárt és mintegy 700 főt foglalkoztat. A cég 2019-ben 52,6 milliárd forintos árbevétele mellett 641 millió forintos adózás előtti eredményt ért el és 9,6 milliárd forintot fordított beruházásra.
„A tavalyi év kulcsfontosságú volt az Alföldi Tej Kft. életében, hiszen egy több évig tartó folyamat lezárásaként befejeztük debreceni új sajt- és porító üzemünk építését. Az üzemegységek közül a sajtgyár már 2019-ben elkezdte a termelést és folyamatosan gyártjuk prémium minőségű trappista sajtunkat, amely már a legtöbb országos kereskedelmi áruházláncánál kapható. A porító üzemünkben befejeződött a próbaüzem, és idén nyáron elindult a termelés” – mondta Rózsás Mónika ügyvezető igazgató.
Magyarország egyetlen termelői tulajdonban lévő tejipari cégének tulajdonosai 2020. július végén taggyűlést tartottak, ahol újabb három évvel meghosszabbították Rózsás Mónika ügyvezető igazgató megbízatását. Rózsás Mónika 2018 őszén vette át a vállalat irányítását, ahol korábban gazdasági igazgatóként, illetve ügyvezető igazgató-helyettesként dolgozott.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a nyerstej exportja
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb tejipari szövetkezete jöhet létre az Arla és a DMK egyesülésével
Egyesülésre készül az Arla Foods nemzetközi tejipari óriás és a…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >További cikkeink
ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >Így ünnepli a Carlsberg a 2005-ös isztambuli csoda 20. évfordulóját
A Carlsberg újra összehozta Dudeket, Hyypiät és Smicert egy film…
Tovább olvasom >