76 milliárd euróra rúgott az e-kereskedelem forgalma Olaszországban 2022-ben
Az olasz digitális stratégiai tanácsadó Casaleggio Associati „Ecommerce in Italy 2023” jelentése szerint az olaszországi e-kereskedelem 2022. évi forgalma elérte a 75,89 milliárd eurót, ami 18,6%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A növekedés nagyrészt az áremelkedésből származott.
Az e-kereskedelmi piac forgalmának növekedése 2021-ben 33%-volt, így a 2022-es 18,6%-os bővülés a fejlődés lassulására utal az országban.
„2022-ben a gyártók és forgalmazók vissza kellett térjenek a piaci szabályok szerinti működéshez, a lezárások nyújtotta lendület és egyes esetekben akadályok nélkül” – véli a Casaleggio Associati elnöke, Davide Casaleggio. „Igazi hírt az infláció jelentett, amellyel az olasz e-kereskedelem eddigi fejlődése során még soha nem találkozott. Ez befolyásolta a vásárlásokat egyrészt a magasabb árak, másrészt az energiaválság okozta bizonytalanság, a háború és az Ázsiából érkező szállítmányozási költségek megugrása révén.”
A legnagyobb online ágazat a „szabadidő” volt, amely a teljes olaszországi online forgalom 50%-át (38 milliárd euró) generálta. A kutatás szerint ez részben az online játékok, valamint a hobbi- és sporttevékenységekhez kapcsolódó vásárlások növekedésének köszönhető. A második helyen az online bevásárlóközpontok állnak, amelyek a teljes forgalom 19%-át (14,2 milliárd euró) adták.
Tavaly a turisztikai ágazatban volt – főként az áremelkedések okán – a legerőteljesebb a növekedés (47%). A teljes e-kereskedelmi forgalomból 13,3%-ot képviselt. A kutatás szerint a legtöbb ágazatban csökkent a mennyiségi forgalom, ám a magasabb árak miatt az értékforgalom mégis növekedést mutatott.
Az olasz online vállalkozások forgalmuk legnagyobb részét saját honlapjukon bonyolították le (40%), míg a forgalom további 28%-a a piacterekről származott. A forgalom átlagosan 8%-át adó mobilalkalmazások egyre fontosabb eszközzé válnak a nagyobb eladók számára.
A jelentés az idei évben az olaszországi e-kereskedelmi weboldalak forgalmára vonatkozóan 17,3%-os növekedést prognosztizál. Várhatóan a szabadidő, az élelmiszer és divat, valamint az egészség és szépség kategóriákban növekszik majd legnagyobb mértékben (23, 20, illetve 19%) a forgalom.
Kapcsolódó cikkeink
A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >