700 millió forint bormarketingre
Augusztus első két hetében 8 milliós forintos fröccskultúra-kampányt finanszírozott a borszakma és az agrártárca képviselőiből álló ágazati bormarketing bizottság.Többéves huzavona után az idén
indulhattak ismét közösségi
bormarketingprogramok, miután tisztázódott, mely
szervezetek milyen módon használhatják fel az
ágazati forrásokat. A piaci szereplőknek a belföldi
értékesítések után literenként
8 forintos forgalomba-hozatali járulékot kell
befizetniük, amely a korábbi jövedéki adót
váltotta fel. Az összegyűlt pénzeket 60-40
százalékban lehet bormarketingre és
minőség-ellenőrzésre fordítani. A korábbi
nyilatkozatok szerint hazai és külföldi marketingre
az idén 700 millió forintot juthat.
A nyári minikampány célja nem
elsősorban a borfogyasztás növelése, inkább a
fröccskultúra népszerűsítése volt a
felnőtt fiatalok körében. Az augusztusi akció a
mérsékelt borfogyasztást propagálta és
arra hívta fel a figyelmet, hogy a fröccsözés
a kulturált borivás hagyományos magyar módja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >