700 millió forint bormarketingre
Augusztus első két hetében 8 milliós forintos fröccskultúra-kampányt finanszírozott a borszakma és az agrártárca képviselőiből álló ágazati bormarketing bizottság.Többéves huzavona után az idén
indulhattak ismét közösségi
bormarketingprogramok, miután tisztázódott, mely
szervezetek milyen módon használhatják fel az
ágazati forrásokat. A piaci szereplőknek a belföldi
értékesítések után literenként
8 forintos forgalomba-hozatali járulékot kell
befizetniük, amely a korábbi jövedéki adót
váltotta fel. Az összegyűlt pénzeket 60-40
százalékban lehet bormarketingre és
minőség-ellenőrzésre fordítani. A korábbi
nyilatkozatok szerint hazai és külföldi marketingre
az idén 700 millió forintot juthat.
A nyári minikampány célja nem
elsősorban a borfogyasztás növelése, inkább a
fröccskultúra népszerűsítése volt a
felnőtt fiatalok körében. Az augusztusi akció a
mérsékelt borfogyasztást propagálta és
arra hívta fel a figyelmet, hogy a fröccsözés
a kulturált borivás hagyományos magyar módja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >