Indiában terjeszkedik a Tesco
Belép az indiai piacra a Tesco – írja a euronews nyomán a hvg.hu. Az indiai hatóságok jóváhagyták, hogy a brit kiskereskedelmi áruházlánc 50 százalékos részesedést szerezzen a Tata-csoport Trent Hypermarket hálózatában. Ezzel a lépéssel a Tesco egy év alatt 3-4 áruházat nyithat a földrésznyi ázsiai országban.
Az indiai külföldi befektetések hivatala jóváhagyta a Tesco 80 millió eurós beruházását, a brit cég döntése pedig megerősítheti az indiai gazdaságba vetett bizalmat, ugyanis India az utóbbi évekhez képest igen alacsony gazdasági növekedést tudott felmutatni az elmúlt esztendőben. Az indiai kiskereskedelmi szektor tavaly szeptemberben nyílt meg a külföldi cégek előtt, ám azok szerint továbbra is „barátságtalan” a szabályozói környezet, és politikai ellenállással is számolnia kell az újonnan belépőknek. Az amerikai Wal-Mart a közelmúltban tett le arról, hogy egy helyi céggel közösen lépjen be az 1,2 millárdos piacra.
A Tesco mellett ugyanakkor a Vodafone is megerősítést kapott az indiai hatóságoktól, a brit telekommunikációs vállalatnak engedélyezték, hogy teljesen tulajdonába vegye indiai érdekeltségét. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >