Indiában terjeszkedik a Tesco
Belép az indiai piacra a Tesco – írja a euronews nyomán a hvg.hu. Az indiai hatóságok jóváhagyták, hogy a brit kiskereskedelmi áruházlánc 50 százalékos részesedést szerezzen a Tata-csoport Trent Hypermarket hálózatában. Ezzel a lépéssel a Tesco egy év alatt 3-4 áruházat nyithat a földrésznyi ázsiai országban.
Az indiai külföldi befektetések hivatala jóváhagyta a Tesco 80 millió eurós beruházását, a brit cég döntése pedig megerősítheti az indiai gazdaságba vetett bizalmat, ugyanis India az utóbbi évekhez képest igen alacsony gazdasági növekedést tudott felmutatni az elmúlt esztendőben. Az indiai kiskereskedelmi szektor tavaly szeptemberben nyílt meg a külföldi cégek előtt, ám azok szerint továbbra is „barátságtalan” a szabályozói környezet, és politikai ellenállással is számolnia kell az újonnan belépőknek. Az amerikai Wal-Mart a közelmúltban tett le arról, hogy egy helyi céggel közösen lépjen be az 1,2 millárdos piacra.
A Tesco mellett ugyanakkor a Vodafone is megerősítést kapott az indiai hatóságoktól, a brit telekommunikációs vállalatnak engedélyezték, hogy teljesen tulajdonába vegye indiai érdekeltségét. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >