552 milliárd dollárra nőtt a globális hirdetési piac
Kiemelkedő évet zár idén a hirdetési piac, amelynek globális bevételei a tavalyit 7,2 százalékkal meghaladva rekordszintre, 552 milliárd dollárra nőnek – olvasható a Világgazdaság Online-on. A korábbi, 6,4 százalékos előrejelzését korrigáló Magna piackutató-tanácsadó cég szerint az oroszországi labdarúgó-világbajnokság és a dél-koreai téli olimpia mellett a harmadik hajtóerő az amerikai novemberi félidős választás volt, ez utóbbinál 4 milliárd dollárnyi költést regisztráltak. Soha ennyi pénzt választásokon még nem költöttek.
A fogyasztásra épülő amerikai társadalmat bombázták meg a leginkább reklámanyagokkal, ennek következtében ott is csúcsra, 208 milliárd dollárra hízott a piac, ez 7,5 százalékos éves plusz.
A tendenciákban nem történt lényeges változás, a hagyományos felületeken – a nyomtatott sajtóban és a televízióban – közreadott hirdetések visszaszorulása folytatódik, jóllehet a legnagyobb hirdető cégek lojálisak, még ma is kitartanak a tévétársaságok mellett, ám ezek trendfordulóban hiába reménykednek. Digitális fronton eközben folytatódik az előretörés. Főképp a streamszolgáltatásoknál és az online felületeken szaporodtak meg a célközönség miatt egyre drágábban eladható, testre szabott hirdetések.
A digitális hirdetések az Egyesült Államokban éves alapon 17 százalékkal nőnek, s ezzel ott már az idén, globálisan pedig jövőre lépik át az 50 százalékos részarányt a teljes piaci költésből.
Az idei magas bázis miatt jövőre csak szerényebb, 4,7 százalékos növekedést vetít előre a Magna, amely kiemeli a piacbővülésben az online felületeket kedvelő kis- és középvállalkozások szerepét.
Friss kutatást közölt a WPP csoporthoz tartozó GroupM is, amely a jövő évre vonatkozó, 3,9 százalékos forgalomnövekedésről szóló korábbi becslését 3,6 százalékra mérsékelte. Ezt Adam Smith igazgató a jegybanki monetáris lazítás kifutásával, a lassuló kínai gazdasággal, a Brexittel és a kereskedelmi háborúval magyarázta, hozzátéve, hogy Dél-Afrika, Venezuela, Argentína, Brazília és Törökország is válsággócnak számít, s ennek negatív hatásai a hirdetési piacon is jelentkeznek. (vg.hu, Kriván Bence)
Kapcsolódó cikkeink
A játékon belül elhelyezett reklámok hatékonyan ragadják meg a fogyasztók figyelmét
A játékon belüli reklámok hatékonyabban vonzzák magukra a fogyasztók figyelmét,…
Tovább olvasom >Elképesztő ütemben fejlődik az e-kereskedelem és hirdetési piac
Éves szinten 9 százalékos bővülési ütemmel tér vissza az out-of-home…
Tovább olvasom >Átrendezi a magyar és a régiós hirdetési piacot is a koronavírus
Főleg az állami reklámköltésnek – ami 2019-ben 10 százalékkal volt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >