55 millió dollárt ruház az EU precíziós start-upokba
A program célja „az európai élelmiszer-ellátási lánc fenntarthatóságának, hatékonyságának és rugalmasságának javítása”.
Az EU jövőre 50 millió eurót (54,9 millió dollárt) kíván beruházni a precíziós fermentációs eljárásokkal foglalkozó induló vállalkozások támogatásába, hogy növeljék az alternatív fehérjék előállításának arányát.
A projekt célja „az európai élelmiszer-ellátási lánc fenntarthatóságának, hatékonyságának és rugalmasságának javítása azáltal, hogy az élelmiszertermelést függetlenítik a termőföldtől, és minimalizálják a környezeti hatásokat, beleértve a vízszennyezést is”.
A precíziós fermentáció állati eredetű alapanyagokat nélkülöző mikroorganizmusokat, például élesztőt használ alternatív fehérjék előállítására.
Az EIC közleményében azt írta, hogy a munkaprogram több mint 1,2 milliárd euró értékű „finanszírozási lehetőséget” nyit meg.
A precíziós fermentációs lehetőségekről szólva az EIC kijelentette, hogy „a meglévő piacokat felforgató radikális technológiai innovációt kívánja támogatni további élelmiszerforrások biztosítása érdekében a környezet megóvása és a biológiai sokféleség támogatása mellett”.
Az év elején kilenc vállalkozás – köztük a Perfect Day és a Remilk – azzal a céllal alakította meg a Precíziós Fermentációs Szövetséget (Precision Fermentation Alliance), hogy „exponenciálisan felgyorsítsa” az iparág fejlődését.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU agrár-élelmiszeripari testületet hozott létre a mezőgazdaságra és az élelmiszerekre vonatkozó munka segítésére
Európai Mezőgazdasági és Élelmezési Tanács néven új konzultatív szervet hozott…
Tovább olvasom >HonestFood – hatékonyabb, fenntarthatóbb, igazságosabb rendszer
Az HonestFood koncepció a fenntarthatóságot, az egészséges élelmiszer-termelést, valamint az…
Tovább olvasom >Partnerekkel növelné a precíziós fermentáció alkalmazásának mértékét a francia Danone
Az Activia márka tulajdonosa azt reméli, hogy a most bejelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >