5,4%-kal emelkedett a kiskereskedelmi üzletek forgalma
A KSH adatai szerint 2019. januárban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 5,4%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,9, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 6,4, az üzemanyag-kiskereskedelemben 7,2%-kal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az idei év első hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 5,4%-kal nőtt. Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 3,9%-kal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 77%-át adó élelmiszerjellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,4%-kal nőtt, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,7%-kal csökkent. A csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 21%-kal nőtt.
2019. januárban az országos kiskereskedelmi forgalom 47%-a az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes üzletekben, 37%-a a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 16%-a az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott. //
Kapcsolódó cikkeink
Harmadára csökkent a hazai nektarin- és őszibaracktermés
Az Europêch’ előrevetítése szerint az Európai Unió négy vezető őszibarack-…
Tovább olvasom >KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >