50 nm és kisebb
A legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletek száma a Nielsen legutóbbi feldolgozott cenzusának adatai szerint 10 765 tavaly január 1-én.
Értékben mért piaci részesedésük változatlan maradt a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória teljes hazai forgalmából; 2013. február–2014. január között ugyanúgy 9 százalékot értek el, mint az előző kumulált év során.Ez az átlag azonban jelentős eltéréseket takar. Például ezekben a boltokban a hazai teljes élelmiszer-kiskereskedelem legnagyobb forgalmú harminc kategóriája közül – értéket tekintve – a legkisebb piaci részesedést a sajt érte el, 2 százalékkal. Ennél tizenháromszor nagyobb volt a vodka 26 százalékos mutatója, szintén érték szempontjából a február–januári időszak során.
A Nielsen által mért 90 kategória közül néhány – értéket tekintve nagy piaci részesedést elért termék, az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalmából (2013. február–2014. január között, a piaci részarány százalékában)
Termék |
% |
Vodka | 26 |
Szénsavas üdítőital | 19 |
Sör | 18 |
Energia- és sportital | 18 |
Szeletes csokoládé | 16 |
Gyomorkeserű | 16 |
Ostyaszelet | 14 |
Cukorka | 14 |
Forrás: Nielsen
Miből bonyolítanak le nagy forgalmat a legkisebb üzletek? Értékben a harminc legnagyobb forgalmú kategória közül tizenkettő piaci részesedése éri el vagy haladja meg a bolttípus 9 százalékos átlagát. Főleg az italok és az édességek tartoznak ide: sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, ostyaszelet, vodka, cukorka, szeletes csokoládé, energia- és sportital, valamint a gyomorkeserű.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >