50 nm és kisebb

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 10. 09:51

A legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletek száma a Nielsen legutóbbi feldolgozott cenzusának adatai szerint 10 765 tavaly január 1-én.

Kocsis Eszter ügyfélkapcsolati vezető Nielsen

Kocsis Eszter
ügyfélkapcsolati vezető
Nielsen

Értékben mért piaci részesedésük változatlan maradt a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória teljes hazai forgalmából; 2013. február–2014. január között ugyanúgy 9 százalékot értek el, mint az előző kumulált év során.

Ez az átlag azonban jelentős eltéréseket takar. Például ezekben a boltokban a hazai teljes élelmiszer-kiskereskedelem legnagyobb forgalmú harminc kategóriája közül – értéket tekintve – a legkisebb piaci részesedést a sajt érte el, 2 százalékkal. Ennél tizenháromszor nagyobb volt a vodka 26 százalékos mutatója, szintén érték szempontjából a február–januári időszak során.

A Nielsen által mért 90 kategória közül néhány – értéket tekintve nagy piaci részesedést elért termék, az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalmából (2013. február–2014. január között, a piaci részarány százalékában)

Termék

%

Vodka 26
Szénsavas üdítőital 19
Sör 18
Energia- és sportital 18
Szeletes csokoládé 16
Gyomorkeserű 16
Ostyaszelet 14
Cukorka 14

Forrás: Nielsen

Miből bonyolítanak le nagy forgalmat a legkisebb üzletek? Értékben a harminc legnagyobb forgalmú kategória közül tizenkettő piaci részesedése éri el vagy haladja meg a bolttípus 9 százalékos átlagát. Főleg az italok és az édességek tartoznak ide: sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, ostyaszelet, vodka, cukorka, szeletes csokoládé, energia- és sportital, valamint a gyomorkeserű.

Kapcsolódó cikkeink