5 éves a MagyarBrands program
Ötödik alkalommal adták át 2014-ben a MagyarBrands díjakat. A minősítés és a program a legkiválóbb hazai márkák bemutatását tűzte ki célul.
2010-ben a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága és vezetői egyre nagyobb szükségét látták, hogy a hazai termékekre kiemelt figyelmet fordítsanak, ezért hívták életre a MagyarBrands programot, mely keretén belül a Bizottság tagjai 2014-ben ötödször választották meg Magyarország legkiválóbb márkáit.
A MagyarBrands célja olyan magyar vonatkozású márkák díjazása, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői itthon és a határon túl is. A MagyarBrands-márkákhoz kapcsolt értékek olyan kézzelfogható előnyt jelenthetnek a magyar és nemzetközi piacon, amelyek révén a termékek megbízhatósága és elismertsége is növekszik a vásárlók szemében.
A MagyarBrands nem csupán a védjegy-megkülönböztetéssel, egyszeri alkalommal segíti az adott márkát, hanem a program több eleme a márkázás hosszú távú stratégiájában hozhat kézzel fogható, értékesítésben is megmutatkozó eredményeket.
A GfK Háztartáspanel felmérése szerint a magyar háztartások 74 százalékának fontos, hogy lehetőség szerint magyar terméket vásároljon. A véleményeket összegezve, a háztartások szavazatai alapján a magyar termék három legfontosabb kritériuma, hogy teljes egészében magyar, helyi alapanyagokból készüljön az adott termék (a háztartások közel 90 százaléka szerint), kizárólag magyar munkaerő bevonásával állítsák elő (a háztartások több mint fele szerint) és magyar tulajdonban lévő vállalat gyártsa (a háztartások 40 százaléka szerint) a fogyasztási cikket.
A díjra valamennyi magyar vonatkozású márka pályázhatott a MagyarBrands honlapján található nyomtatvány kitöltésével, emellett pedig a szakértői bizottság tagjai a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának védjegyadatbázisa alapján maguk is jelöltek. A beérkezett pályázatokat és a jelölésekből összeállított listán szerepeltetett márkákat a bírálók számszerűsíthető kritériumok alapján – tradíció, foglalkoztatottság, tulajdon, reputáció, identitás, ismertség és kedveltség szerint – pontozták és rangsorolták a hét szempontot mérő MagyarBrands-indikátor súlyozott átlagszámításával. Az ismertség és kedveltség pontszámot a GfK piackutató intézet által végzett fogyasztói kutatás eredménye adta.
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >