4,8 milliárd dollárért adja el az Air Wicket és a Cillit Banget is gyártó üzletágát a Reckitt
A brit Reckitt Benckiser bejelentette, hogy 4,8 milliárd dollárért (3,6 milliárd fontért) eladja Essential Home nevű üzletágát az amerikai Advent International magántőke-befektető társaságnak.
A tranzakció fontos lépés a Reckitt stratégiájában, amelynek célja az üzletmenet egyszerűsítése és a gyorsan növekvő, magas profittartalmú Powerbrand márkákra való összpontosítás. Az olyan ismert márkákat magába foglaló Essential Home üzletág, mint az Air Wick, a Calgon, a Woolite és a Cillit Bang, 2024-ben mintegy 2 milliárd fontos bevételt termelt, ami a cég összbevételének körülbelül 14%-át adta.
Az Advent tulajdonában az Essential Home önálló platformként működik tovább, ugyanakkor a Reckitt 30%-os tulajdonrészt megtart az üzletágban, ami hosszú távon az üzletág értékének potenciális növekedését eredményezheti. A tranzakció a Grocery Gazette híradása szerint várhatóan 2025 végén zárul le.
Kris Licht, a Reckitt vezérigazgatója szerint az Essential Home értékesítése jelentős lépés, amely hozzájárul ahhoz, hogy a Reckitt egy egyszerűbben és hatékonyabban működő, világklasszis egészségügyi és higiéniai vállalattá váljon.
Az Advent International részéről Ranjan Sen ügyvezető partner „egyedülálló lehetőségként” jellemezte az akvizíciót, amely lehetővé teszi egy célzott háztartási márkaportfólió kiépítését.
Kapcsolódó cikkeink
Új tulajdonosa lesz a Air Wicknek, a Calgonnak és a Cillit Bangnak is
A Dettol-tulajdonos Reckitt Benckiser bejelentette, hogy átszervezi portfólióját és eladja…
Tovább olvasom >A NielsenIQ és a GfK egyesül, így a fogyasztói és kiskereskedelmi mérések terén vezető globális információs és elemzési szolgáltatót hoz létre
A döntéssel két egymást kiegészítő globális vezető kutatóintézet egyesül, amelyek…
Tovább olvasom >A Durex gyártója bébiétel-gyártó céget vett
A brit Reckitt Benckiser pénteken megállapodott arról, hogy 16,6 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >