4,8 milliárd dollárért adja el az Air Wicket és a Cillit Banget is gyártó üzletágát a Reckitt
A brit Reckitt Benckiser bejelentette, hogy 4,8 milliárd dollárért (3,6 milliárd fontért) eladja Essential Home nevű üzletágát az amerikai Advent International magántőke-befektető társaságnak.
A tranzakció fontos lépés a Reckitt stratégiájában, amelynek célja az üzletmenet egyszerűsítése és a gyorsan növekvő, magas profittartalmú Powerbrand márkákra való összpontosítás. Az olyan ismert márkákat magába foglaló Essential Home üzletág, mint az Air Wick, a Calgon, a Woolite és a Cillit Bang, 2024-ben mintegy 2 milliárd fontos bevételt termelt, ami a cég összbevételének körülbelül 14%-át adta.
Az Advent tulajdonában az Essential Home önálló platformként működik tovább, ugyanakkor a Reckitt 30%-os tulajdonrészt megtart az üzletágban, ami hosszú távon az üzletág értékének potenciális növekedését eredményezheti. A tranzakció a Grocery Gazette híradása szerint várhatóan 2025 végén zárul le.
Kris Licht, a Reckitt vezérigazgatója szerint az Essential Home értékesítése jelentős lépés, amely hozzájárul ahhoz, hogy a Reckitt egy egyszerűbben és hatékonyabban működő, világklasszis egészségügyi és higiéniai vállalattá váljon.
Az Advent International részéről Ranjan Sen ügyvezető partner „egyedülálló lehetőségként” jellemezte az akvizíciót, amely lehetővé teszi egy célzott háztartási márkaportfólió kiépítését.
Kapcsolódó cikkeink
Új tulajdonosa lesz a Air Wicknek, a Calgonnak és a Cillit Bangnak is
A Dettol-tulajdonos Reckitt Benckiser bejelentette, hogy átszervezi portfólióját és eladja…
Tovább olvasom >A NielsenIQ és a GfK egyesül, így a fogyasztói és kiskereskedelmi mérések terén vezető globális információs és elemzési szolgáltatót hoz létre
A döntéssel két egymást kiegészítő globális vezető kutatóintézet egyesül, amelyek…
Tovább olvasom >A Durex gyártója bébiétel-gyártó céget vett
A brit Reckitt Benckiser pénteken megállapodott arról, hogy 16,6 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >