4,8 milliárd dollárért adja el az Air Wicket és a Cillit Banget is gyártó üzletágát a Reckitt

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 07. 18. 09:20

A brit Reckitt Benckiser bejelentette, hogy 4,8 milliárd dollárért (3,6 milliárd fontért) eladja Essential Home nevű üzletágát az amerikai Advent International magántőke-befektető társaságnak. 

A tranzakció fontos lépés a Reckitt stratégiájában, amelynek célja az üzletmenet egyszerűsítése és a gyorsan növekvő, magas profittartalmú Powerbrand márkákra való összpontosítás. Az olyan ismert márkákat magába foglaló Essential Home üzletág, mint az Air Wick, a Calgon, a Woolite és a Cillit Bang, 2024-ben mintegy 2 milliárd fontos bevételt termelt, ami a cég összbevételének körülbelül 14%-át adta.

Az Advent tulajdonában az Essential Home önálló platformként működik tovább, ugyanakkor a Reckitt 30%-os tulajdonrészt megtart az üzletágban, ami hosszú távon az üzletág értékének potenciális növekedését eredményezheti. A tranzakció a Grocery Gazette híradása szerint várhatóan 2025 végén zárul le.

Kris Licht, a Reckitt vezérigazgatója szerint az Essential Home értékesítése jelentős lépés, amely hozzájárul ahhoz, hogy a Reckitt egy egyszerűbben és hatékonyabban működő, világklasszis egészségügyi és higiéniai vállalattá váljon.

Az Advent International részéről Ranjan Sen ügyvezető partner „egyedülálló lehetőségként” jellemezte az akvizíciót, amely lehetővé teszi egy célzott háztartási márkaportfólió kiépítését.

Kapcsolódó cikkeink